قیمت احتمالی آیپد پروهای تازه M2 فاش شد

به گزارش مجله جهانگیر، طبق آخرین شایعات، برچسب های قیمتی ادعا شده برای آیپد پروهای تازه اپل با تراشه M2 به همراه اطلاعات جزئی اما جالب در خصوص آیپد مینی آینده و نسل بعدی آیپد (نسل دهم) در فضای مجازی فاش شده است. بعلاوه اطلاعات ضدونقیضی در خصوص آیپد پرو 14.1 اینچی یا آیپد استودیو مطرح شده که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

قیمت احتمالی آیپد پروهای تازه M2 فاش شد

افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی LeaksApplePro بعضی از برچسب های قیمتی منتسب به آیپد پروهای نو غول فناوری آمریکایی را به اشتراک گذاشته است. این افشاگر معتقد است که سه تبلت از سری آیپد پرو با تراشه M2 در دست طراحی است که احتمالاً تنها یکی از آن ها تا قبل از سال 2023 به کاربران معرفی خواهد شد. اما با توجه به شایعات زیادی که در این مورد مطرح شده، اپل ممکن است از چند تبلت در سری آیپد پرو های M2 در رویداد پاییز سال جاری رونمایی کند که یکی از آن ها به احتمال زیاد، آیپد پرو 14.1 اینچی خواهد بود.

انتظار می رود تبلت های نو آیپد پرو 2022 در دو مدل 11 اینچی و 12.9 اینچی عرضه شوند و که از تراشه نو M2 اپل بهره می برند. قیمت آیپد پروی 11 اینچی ظاهراً از 799 دلار آمریکا آغاز خواهد شد و مجهز به اینترنت 5G و 128 گیگابایت حافظه داخلی است اما از پنل mini-LED بهره نخواهد برد. ظاهراً این پنل این برای آیپد پرو 12.9 اینچی M2 محفوظ خواهد بود که از اتصال 5G نیز پشتیبانی می نماید و با 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت پایه 1099 دلار آمریکا در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

این در واقع به این معنی است که تبلت های آیپد پرو M2 با قیمت های مشابه نسخه های فعلی M1 عرضه خواهند شد. بنابراین اپل تبلت های نو M2 خود را به جای افزایش قیمت، با کاهش قیمت روانه بازار خواهد نمود. این افشاگر بر این باور است که آیپد پرو 14.1 اینچی با قیمت پایه 1400 دلار و با 256 گیگابایت حافظه داخلی به فروش خواهد رسید. بعلاوه او ادعا می نماید که این تبلت بزرگ از پنل mini-LED و نمایشگر پروموشن بهره خواهد برد که این مقوله با جزئیاتی که اخیراً به وسیله منابع دیگر ارائه شده، در تضاد است.

در این زمینه باید اشاره کنیم هفته گذشته راس یانگ، یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری و صنعت نمایشگر، در توییتی که با سوپر فالوورهای خود به اشتراک گذاشت، گفت که آیپد 14 اینچی نو اپل نمایشگر Mini-LED دریافت نخواهد نمود. او بعلاوه گفت که آیپد 14 اینچی اپل بعید است که به نمایشگر پروموشن نیز مجهز گردد. از آنجایی که همه آیپد پروهای عرضه شده این شرکت از سال 2017 مجهز به نمایشگرهای پروموشن هستند، برای همین این تحلیلگر بهره گیری از نمایشگر پروموشن برای آیپدها را، امری بعید تلقی می نماید.

به گفته او، آیپدهای نو اپل احتمالاً در سه ماهه اول سال 2023 عرضه خواهند شد. یانگ در توییت دیگری تأکید کرد که انتظار نمی رود آیپد پروی 11 اینچی نو از نمایشگر پروموشن بهره ببرد. این در حالی است که آیپد پروی 12.9 اینچی این شرکت که در سال 2021 معرفی گردید، مجهز به نمایشگر پروموشن است.

طبق نوترین اطلاعات منتشر شده، آیپد پرو 2022 با طراحی نوی وارد بازار تبلت های هوشمند خواهد شد. بر اساس گزارش MyDrivers، آیپد پرو 2022 از هر 4 طرف نمایشگر حاشیه های کمتری خواهد داشت. از آنجایی که این حاشیه ها بسیار کوچک شده اند، اپل از یک بریدگی در بالای تبلت برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده می نماید. غول کوپرتینویی از رویکرد مشابهی در مک بوک پرو M1 و M1 مکس استفاده خواهد نمود؛ یعنی حاشیه های نمایشگر را باریک و در عین حال از بریدگی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می برد. بعلاوه انتظار می رود که تکنولوژی فیس آیدی در این تبلت همچون نسل قبلی به کار خود ادامه دهد.

در خصوص نسل بعدی آیپد مینی اپل، LeaksApplePro گفته که انتظار نمی رود این محصول تا قبل از سال 2023 به کاربران معرفی گردد. با این حال، ظاهراً آیپد مینی نو از یک نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتزی بهره خواهد برد که نسبت به رفرش ریت 60 هرتزی فعلی، ارتقاء مناسبی خواهد داشت. بعلاوه شایعاتی در خصوص نمایشگر لایه لایه این محصول مطرح شده که صحت آن ها هنوز تعیین نیست.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1860

به "قیمت احتمالی آیپد پروهای تازه M2 فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت احتمالی آیپد پروهای تازه M2 فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید