شناسایی 887 نقطه حادثه خیز تازه در جاده های کشور

به گزارش مجله جهانگیر، برای شناسایی این نقاط، نقشه تصادفات کشور احصاء و نقاط مدنظر شناسایی و بر اساس خسارات جرحی و ... دسته بندی می شوند و بعد نسبت به ایمن سازی آنها به عنوان نقاط پرتصادف اقدام می گردد.

شناسایی 887 نقطه حادثه خیز تازه در جاده های کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در مجموع 887 نقطه حادثه خیز تازه در کشور شناسایی شده که طبق برنامه ریزی تا سرانجام سال در محدوده هایی که ایمن سازی آنها اعتبار زیادی احتیاج ندارد، مثل خط کشی، روشنایی نقطه ای و نصب تابلو و... اقدام لازم صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، رضا اکبری در مراسم بهره برداری از 350 پروژه راهداری که روز شنبه 13 اسفند به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد، اظهار کرد: نقاط حادثه خیز کشور از دو طریق بازرسی های سالانه همکاران راهداری از جاده های کشور و بر اساس دستورالعمل های ایمنی راه ها احصاء و برای ایمن سازی آنها پروژه تعریف می گردد.

وی ادامه داد: پروژه های ایمن سازی نقاط حادثه خیز تنوع زیادی دارد و از اجرای حفاظ بتنی گرفته تا اصلاح شیب شیروانی را در بر می گیرد.

وی شرح داد: از ابتدای سال تا کنون 500 کیلومتر حفاظ بتنی در راه های کشور اجرایی شده که مهمترین آن حفاظ بتنی اتوبان تهران - قم به طول 325 کیلومتر است .

این مسئول اضافه نمود: در ادامه طرح ایمن سازی جاده ها، 200 کیلومتر روشنایی در محورهای مختلف آماده بهره برداری است.

اکبری ابراز کرد: دسته دوم پروژه های ایمن سازی، فضاهایی را در برمی گیرد که احتمال تصادفات رانندگی در آنها بالا است.

وی شرح داد: برای شناسایی این نقاط، نقشه تصادفات کشور احصاء و نقاط مدنظر شناسایی و بر اساس خسارات جرحی و ... دسته بندی می شوند و بعد نسبت به ایمن سازی آنها به عنوان نقاط پرتصادف اقدام می گردد.

وی گفت: البته استان ها هم درخواست های دیگری مبنی بر حادثه خیز بودن بعضی نقاط دارند که اگر با آنالیز به تایید برسد، پروژه ایمن سازی تعریف می گردد.

اکبری تاکید نمود: برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز دو سبد اعتباری در اختیار استان ها قرار می گیرد یکی مثل پروژه کنارگذر فردیس به صورت خاص و سبد دیگر هم اعتبار کلی و عمومی برای ایمن سازی است.

اکبری شرح داد: سال جاری 350 پروژه به صورت ترکیبی از هر دو نوع پروژه در کشور تعریف و امروز به بهره برداری رسیده است.

وی ابراز کرد: 200 مورد از این پروژه ها ملی و با اعتبار به نام پروژه است.

اکبری اظهار کرد: 150 پروژه به جامانده هم از سوی استان ها شناسایی شده که اعتبار لازم برای آنها تخصیص داده شد.

وی تاکید نمود: در مجموع 887 نقطه حادثه خیز تازه در کشور شناسایی شده که طبق برنامه ریزی تا سرانجام سال در محدوده هایی که ایمن سازی آنها اعتبار زیادی احتیاج ندارد، مثل خط کشی، روشنایی نقطه ای و نصب تابلو و... اقدام لازم صورت می گیرد.

اکبری اضافه نمود: با برنامه ریزی انجام شده بنا است ایمن سازی نقاط تازه شناسایی شده از اول فروردین شروع و بخش عمده ای از آنها در شش ماه اول به سرانجام برسد.

این مسئول گفت: سعی می کنیم تمام نقاط شناسایی شده با تخصیص اعتبار مناسب، در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1978

به "شناسایی 887 نقطه حادثه خیز تازه در جاده های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 887 نقطه حادثه خیز تازه در جاده های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید