سرمایه گذاری در مسکن به قصد اجاره دادن

به گزارش مجله جهانگیر، مسکن یک دارایی بسیار با ارزش و سرمایه گذاری بسیار مناسب بوده که هدف اصلی هر فردی در طول زندگی، تهیه مسکن است.

سرمایه گذاری در مسکن به قصد اجاره دادن

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام تهران برج، حتی اگر شما در ملک خریداری شده ساکن نشوید و آن را اجاره دهید، می توانید سود کافی از اجاره منزل خود دریافت کنید. اما اجاره دادن مسکن از ارزش آن کم می نماید و مسائلی در پی دارد. در ادامه سعی داریم سرمایه گذاری در مسکن به قصد اجاره دادن را برای شما توضیح دهیم .

با نحوه سرمایه گذاری املاک در اجاره آشنا شوید.

یکی از مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری در دنیای امروزی مخصوصا در کشور ما سرمایه گذاری در بازار املاک است. از آنجایی که در کشور ایران همیشه مسکن کالایی مطمئن است حتی ارگانهای دولتی نیز برای اعضای خود انبوه سازی انجام میدهند نمونه آن پروژه خرازی 2 می باشد . این بازار در همه شرایط سودآور است. بعلاوه در صورت عدم سکونت در منزل خریداری شده، مالکان می توانند با اجاره ملک نیز سود بسیاری کسب نمایند. سرمایه گذاری با اجاره املاک روش مناسبی برای کسب سود است اما این بازار علاوه بر سود، مسائلی نیز در پی دارد. ممکن است با اجاره منزل خود مسائلی مانند موارد زیر برای شما ایجاد گردد:

  • پرداخت هزینه تعمیرات
  • هزینه رنگ آمیزی و دستمزد نقاش
  • فرسودگی ساختمان
  • تعویض هر ساله مستاجر
  • استهلاک شیرآلات، قطعات و وسایل لازم در منزل

با نکاتی که مالکان باید در هنگام ملک در نظر بگیرند، آشنا شوید.

درواقع سرمایه گذاری در ملک به معنای خرید ملک به امید بالا رفتن ارزش آن و دریافت سود در آینده است، ناگفته نماند که خرید مسکن در بلندمدت سودآور است.

باید توجه داشته باشید که اگر قصد خریدوفروش یا اجاره ملک دارید، بهتر است در منطقه های که قیمت بالایی دارند سرمایه گذاری نکنید پروژه هایی نظیر پروژه تریتیوم 4 برج هایی با قیمت مناسبی هستند توجه داشته باشید هدف اصلی شما کسب سود بعد از گذشت زمان است نه خوابیدن سرمایه.

توجه داشته باشید که بعد از تهیه ملک و سپردن آن به مستاجر باید از منزل خود مراقبت کنید و سعی کنید ملک خود را به افراد مطمئن اجاره دهید تا از استهلاک و فرسودگی مسکن جلوگیری کنید. اگر از منزل خود نگهداری نکرده و به خوبی از آن مراقبت نکنید، باید هزینه بسیاری برای تعمیرات ملک بپردازید که احتمال ایجاد ضرر برخلاف سوددهی وجود دارد.

بهتر است مدیریت ملک خود را بر عهده بگیرید و در صورت نداشتن وقت کافی بهتر است شخصی را به عنوان مدیر انتخاب کنید تا مراقب ملک شما باشد. بعلاوه باید اموری مانند تعمیرات، نوسازی و... ملک شما را بر عهده بگیرید. این روش برای افرادی که در خارج از کشور زندگی می نمایند و در اینجا ملک دارند مناسب است.

دقت داشته باشید که برای مستاجر در زمینه اجاره، نگهداری ملک و... چهارچوبی معین کنید تا مسائلی مانند عدم پرداخت اجاره، آزار و اذیت همسایه ها و... ایجاد نگردد.

باید سعی کنید بودجه ای برای تعمیر ملک و نوسازی آن کنار بگذارید، با انجام این کار می توانید از استهلاک و تخریب ملک خود جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از ایجاد ضرر سعی کنید در محله های مناسب و دارای آرامش کافی ملک بخرید تا بتوانید به راحتی و به دوراز هرگونه مسئله ای ملک خود را باقیمتی مناسب اجاره دهید.

سعی کنید به منظور پرداخت هزینه کمتر برای خرید ملک از خرید ملک های کلنگی و فرسوده جلوگیری کنید، زیرا با انجام این کار باید هزینه تعمیرات بسیاری برای بازسازی منزل و تبدیل شدن به محل سکونت بپردازید.

شرایط بازار مسکن فعلی

در حال حاضر بعد از دوره رکود و مسائلی مانند کاهش تقاضا، تورم، کرونا و... از آذرماه سال جاری بازار مسکن مقداری رونق داشته و مقدار خرید ملک نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. کارشناسان بازار مسکن پیشنهاد می نمایند برای جلوگیری از مسائل پیش آمده درگذشته به سمت بازار مسکن هجوم نبرید و با مشورت و پرس وجو سعی کنید برای خرید مسکن سرمایه گذاری کنید.

بعلاوه باید توجه داشته باشید که بازار مسکن به سرعت تحت تاثیر تورم و افزایش قیمت دلار قرار نمی گیرد و مسلما تورم مسکن از تورم عمومی جلوتر است، چون همیشه بازار مسکن رونق دارد.

ناگفته نماند که مسکن برخلاف دارایی هایی مانند پول نقد، دلار، طلا و... به سرقت نمی رود و دارایی ایمن به شمار می آید. بعلاوه شما برای خرید مسکن می توانید از تسهیلات بانکی بهره ببرید، درصورتی که این تسهیلات به بازارهای دیگر تعلق نخواهد گرفت.

سرمایه گذاری در چیتگر

اگر شما مستاجرید و دغدغه خرید مسکن و داشتن منزل شخصی دارید، پیشنهاد می دهیم با سرمایه گذاری اندکی در منطقه 22 تهران (چیتگر) صاحب ملک شوید و در بلندمدت سود بسیاری کسب کنید. این منطقه به دلیل آب وهوای عالی، پارک جنگلی، منطقه ها تفریحی، برج های زیبا و بعلاوه بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه ایرانمال که در نزدیکی پروژه پلازا پالاس قرار گرفته است هواداران بسیار زیادی دارد و در آینده نه چندان دور به یکی از سودآورترین منطقه ها تهران تبدیل می گردد .

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با سرمایه گذاری در مسکن به قصد اجاره دادن آشنا کنیم و نکات لازم برای انجام این کار را به شما معرفی کردیم. همان گونه که ذکر شد سرمایه گذاری در بازار مسکن همیشه سود ده بوده است و از نگهداری پول نقد بسیار بهتر است. یکی از روش های سودآوری بازار مسکن، اجاره دادن ملک بود که مانند بازارهای دیگر علاوه بر سوددهی بسیار، مسائلی مانند فرسایش ساختمان، هزینه تعمیرات و... را در پی داشت.

شما می توانید با پرداخت هزینه کمتر در منطقه 22 تهران، اقدام به خرید ملک کنید و در آینده ای نه چندان دور، سود بسیاری کسب کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1714

به "سرمایه گذاری در مسکن به قصد اجاره دادن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری در مسکن به قصد اجاره دادن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید