دکوراسیون سفید در آپارتمان امروزی، آنالیز سه خانۀ بسیار زیبا

به گزارش مجله جهانگیر، سفید محضر پاکی و تکامل است، تمام رنگ ها با سفید جور درآمده و به همین خاطر تقریباً در هر خانه ای از آن استفاده می گردد. اما چگونه می توانیم دکوراسیون سفید منزل خود را زیبا و دوست داشتنی نشان بدهیم؟ بدون اینکه منزلمان خیلی بیش از حد روشن شده و شبیه فضاهای بهداشتی دیده گردد؟ خوب جواب ساده است، حتی دکوراسیون های تماماً سفید نیز می توانند دوست داشتنی و بسیار زیبا باشند. در این مطلب قصد داریم به آنالیز دو آپارتمان فوق العاده زیبا با مبلمان سفید بپردازیم.

دکوراسیون سفید در آپارتمان امروزی، آنالیز سه خانۀ بسیار زیبا

شاید هیچ چیدمانی مانند چیدمان سفید، پایدار و همیشگی نباشد. وقتی تمام مناطق خانه سفید رنگ باشد، نه تنها فضای خانه بسیار عظیم تر دیده خواهد شد بلکه عناصر هنری داخل خانه مثل تابلو یا المان های معماری به خوبی خود را نشان خواهند داد. اگر از یک گالری دار در خصوص رنگ مورد علاقه اش برای دکوراسیون داخلی سوال کنید، قطعاً جواب او سفید خواهد بود. اما هر رنگی اگر درست استفاده نگردد، نتیجه اش ایجاد یک فضای کسل نماینده و بی انرژی خواهد شد. دکوراسیون سفید بیشتر از سایر رنگ ها مستعد چنین شرایطی است. اما سه خانه ای که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد، به نحوی رنگ سفید را در تمام قسمت های خانه بکار برده اند که باز هم شاهد یک فضای بشدت زیبا، لوکس و آرامش بخش بدون ذره ای ناهماهنگی در چیدمان هستیم.

خانه اول به سبک مدرن و امروزی طراحی شده و تقریبا تمام وسایلش از مبلمان راحتی نشیمن گرفته تا کابینت آشپزخانه، یکدست سفید هستند. حتی تلویزیون که صفحه ای مشکی دارد، پشت درب های یونیت دیواری نشیمن پنهان شده است. این یونیت دارای درب کشویی بدون دستگیره است که در مواقع احتیاج به تماشای تلویزیون، کنار رفته تا صفحه عظیم تلویزیون مشکی رنگ نمایان گردد.

اما چه عاملی باعث شده این دکوراسیون سفید، باز هم لطیف و دوست داشتنی دیده گردد. خوب جواب در متریال مبلمان یا همان پارچه بکار رفته در مبل راحتی است. پارچه مخملی لطیف و پف دار مانع از سرد شدن بیش از حد فضا و شباهت آن به کلینیک شده است.

از آنجایی که فضای داخلی خانه به شکل پلان باز طراحی شده، اتاق نشیمن بدون هیچ مانع دیداری و فیزیکی ، به آشپزخانه و محیط غذاخوری وصل می گردد. در این قسمت میز ناهارخوری با جایگاه های سفید به جزیره آشپزخانه متصل شده و کابینت ها نیز به صورت بدون دستگیره هستند. تنها عناصر مشکی در آشپزخانه، هود مدرن، گاز صفحه ای و فر آشپزخانه است.

دکوراسیون سفید خانه به اتاق خواب نیز راه یافته است. تخت شناور با نورپردازی مخفی ال ایی دی، منجر به ایجاد فضایی رمانتیک و مدرن شده است. دلیل اینکه مبلمان اتاق خواب از جمله تخت، آباژور و جایگاه مطالعه خیلی زیبا و چشم گیر هستند استفاده از رنگ یکدست سفید در تمام قسمت های اتاق (حتی پرده پنجره) است.

خانه دوم در کشور اوکراین واقع شده و متراژی برابر با 107 متر مربع دارد. در این خانه نیز از دکوراسیون سفید در چیدمان تمام اتاق ها استفاده شده است. با توجه به شکل های زیر، باید متوجه شده باشید که انتخاب هوشمندانه مبلمان در دکوراسیون سفید، چقدر اهمیت دارد. در اینجا نیز مبل راحتی با پارچه مخملی و کوسن های پف روبروی یک پنل عظیم مشکی رنگ را گرفته است. این پنل مشکی رنگ باعث شده تا تلویزیون تقریباً از دید پنهان گردد.

تمام قسمت های راهرو حتی درب ها به رنگ سفید هستند، اما نورپردازی این منطقه به شکلی مدرن و توسط لامپ های نواری توکار به رنگ مشکی صورت گرفته است.

در آشپزخانه نیز با دکوراسیون سفید در تمام قسمت ها روبرو هستیم اما به طرز شگفت آوری فضای آشپزخانه بازهم لوکس و بسیار زیبا و دوست داشتنی دیده می گردد. میز ناهارخوری گرد در وسط و کابینت های مدرن بدون دستگیره در پس زمینه تصویر هر کدام به اندازه ای مناسب خودنمایی می نمایند. با اینکه فضای آشپزخانه کوچک است، اما بخاطر سفید رنگ بودن، اصلا احساس کوچکی و گرفتگی در آشپزخانه نخواهید کرد. البته بخاطر محدودیت فضا این آشپزخانه به صورت خطی فقط یک دیوار طراحی شده و فقط یک دیوار را اشغال نموده است.

خانه سوم از لحاظ متراژ بسیار کوچکتر از دو خانه ابتدایی است. این خانه چون در قسمت شیروانی قرار گرفته، به صورت یک و نیم طبقه طراحی شده است. در نیم طبقه اتاق خواب کودک به همراه اتاق خواب والدین واقع شده است. طبقه اول نیز فضایی برای نشیمن، آشپزخانه، محل کار با کامپیوتر و حمام و سرویس بهداشتی است. راه پله ای که به نیم طبقه بالا وصل می گردد به شیوه ای خلاقانه طراحی شده و قسمت زیرین آن به کمد ذخیره سازی اختصاص داده شده است.

بین راهرو و اتاق نشیمن یک پارتیشن ثابت قرار گرفته که به خوبی این دو فضا را بدون بسته کردن محیط، از یکدیگر جدا می نماید.

آشپزخانه نیز پشت یک سری درب کشویی سفید رنگ پنهان شده است. پنهان کردن آَشپزخانه از دید باعث شده تا شلوغی این فضا تاثیر منفی روی دیزاین فضای کوچک سالن و همچنین دکوراسیون سفید خانه نگذارد.

همانطور که مشاهده می کنید اتاق خواب والدین و کودک به صورت مشترک طراحی شده اما بقدری فضا محدود است که حتی نمی توان در آن به صورت ایستاده حرکت کرد. اما با این کار هم فضای مناسبی از کف خانه آزاد شده و هم اتاق خواب به مکانی دنج و خصوصی منتقل شده است.

منبع: اتاق
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1440

به "دکوراسیون سفید در آپارتمان امروزی، آنالیز سه خانۀ بسیار زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون سفید در آپارتمان امروزی، آنالیز سه خانۀ بسیار زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید