برترین پارک های بارسلونا

به گزارش مجله جهانگیر، شهر بارسلونا، یکی از شهرهای برجسته و زیبای اسپانیا به شمار می رود. این شهر مدیترانه ای، دارای ساختمان ها و بناهای تاریخی بسیار زیادی است. جدای از این موارد، بارسلونا، پارک های خوبی نیز دارد. بیشتر پارک های این شهر در پیرامون مرکز شهر قرار دارند.

برترین پارک های بارسلونا

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین پارک های بارسلونا را به شما معرفی کنیم.

1. پارک سیتادلا

Parc de la Ciutadella (Ciutadella Park)

پارک سیتادلا، محبوب ترین پارک در شهر بارسلونا محسوب می گردد؛ این پارک در محل سابق ارگ شهری بارسلونا نهاده شده است و در نزدیکی دریا و در کنار محله بورن واقع شده است. پارک سیتادلا حدود 17 هکتار مساحت دارد و در آن، باغ هایی رسمی، یک آبشار بزرگ، یک دریاچه و یک پارک جانورشناسی وجود دارد. در مرکز این پارک نیز ساختمان سابق زردخانه ارگ بارسلونا نهاده شده است که امروزه به عنوان مجلس کاتالونیا مورد استفاده قرار می گیرد. در گوشه شمالی پارک سیتادلا نیز فواره کاسکادا نهاده شده است که یک فواره قرن نوزدهم خیره نماینده و تماشایی است.

2. پارک گوئل

Parc de Güell (Güell Park)

پارک گوئل به عنوان بهشتی برای علاقه مندان به هنر محسوب می گردد. در این پارک، مجموعه آثار هنری بسیار خیره نماینده ای از آنتونی گوادی نهاده شده است. معماری این پارک نیز ترکیبی از کارهای عجیب و غریب و روستایی است که در آن، تاثیراتی از مدیترانه و مدرن گرایی نیز به چشم می خورد. در ورودی چنوب شرقی پارک، دو دروازه وجود دارد که بسیار مجذوب نماینده و تماشایی هستند.

3. پارک مون جوییک

Parc de Montjuïc (Montjuïc Park)

در دامنه های مون جوییک، پارک مون جوییک نهاده شد است که منطقه بزرگی از این کوهستان و تپه ها را فرا گرفته است. پارک در بخش جنوبی مرکز شهر بارسلونا نهاده شده است. این پارک در نزدیکی دریای مدیترانه واقع شده و در نوک این تپه ها نیز قلعه قرن هفدهمی مون جوییک واقع شده است. امروزه این قلعه به عنوان یک موزه نظامی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن، می توان شاهد مناظری خارق العاده از دریا و شهر بود.

4. پارک باغ های پدرابلس

Jardins de Pedralbes (Pedralbes Gardens)

این پارک قبلا به عنوان سکونتگاه خانواده سلطنتی اسپانیا مورد استفاده قرار می گرفته است. تا سال 1931 میلادی، این مکان در اختیار خانواده سلطنتی بوده و آخرین بار، شاه آلفونسو سیزدهم در آن سکونت داشته است تا اینکه آن را به شهر اهدا نموده بود. به هنگام ورود به درون این پارک به وسیله دروازه ای آهنین، بازدیدنمایندگان شاهد یک استخر خواهند بود که یک مجسمه مرمرین مشرف به آن نهاده شده است. کاخ سابق نیز در آن سوی پارک واقع شده است و امروزه از آن به عنوان موزه هنرهای دکوراسیون و طراحی داخلی استفاده می گردد.

5. پارک دل لابرینت هورتا

Parc del Laberint dHorta (Horta Labyrinth Park)

با اینکه پارک دل لابرینت هورتا در حومه شهر بارسلونا و در شمال محله هورتا نهاده شده است اما یکی از جاهای دیدنی شهر بارسلونا به شمار می رود که ارزش وقت گذاشتن برای بازدید از آن را دارد. این پارک در ابتدا در سال 1791 میلادی به وسیله دومنیکو باگوتی ساخته شده است. هزارتوی نهاده شده در مرکز این پارک، به وسیله درختان سرور و مراتع شکل گرفته است که دارای دیوارهایی پرتراکم است. در مرکز این هزارتو نیز یک فواره کوچک و یک مجسمه نهاده شده است.

6. پارک باغ های لاریبال

Jardines de Laribal (Laribal Gardens)

پارک باغ های لاریبال در دامنه های پایینی کوهستان مون جوییک واقع شده است؛ این پارک شامل پنج هکتار فضای سبز است که در سال 1929 میلادی ساخته شده است. موزه بنیاد ژان میرو در انتهای شرقی پارک نهاده شده است و در نزدیکی آن نیز پله های سنگی شیبدار و طولانی وجود دارند. آن ها به عنوان آبراه های کوچک و منحصربه فرد مورد استفاده قرار می گرفته اند. در داخل این پارک نیز چندین مجسمه و فواره وجود دارند.

7. پارک سروانتس

Parc de Cervantes (Cervantes Park)

پارک سروانتس بیشتر برای رزهای خود شناخته می گردد. بیش از 10 هزار بوته رز در این پارک وجود دارند که هر سال در فصل بهار تا پاییز شکوفه می زنند. در ماه مه هر سال، در این پارک رقابت های بین المللی برای انتخاب برترین رز برگزار می گردد. این پارک به شکل مثلثی است و در غرب مرکز شهر بارسلونا و در نزدیکی منطقه لس کورتس واقع شده است. پارک سروانتس شامل چهار هکتار مساحت است که هر سانتیمتر از آن دارای شگفتی و زیبایی خاصی است.

8. پارک اسپانیا اینداستریال

Parc de lEspanya Industrial (Espanya Industrial Park)

این پارک در نزدیکی محله سانتس مون جوییک واقع شده است و از همین رو، به این نام معروفیت یافته است. همان طور که از نام این پارک تعیین است، می توان یک حس و حال صنعتی را در این پارک حس کرد. هر چند، طراحان این پارک بیشتر قصد داشته اند تا جنبه های هنر و معماری مدرن را با یکدیگر ترکیب نمایند و آن را در درون یک فضای سبز قرار دهند. این پارک، مکان بسیار محبوبی در میان ساکنین محلی و گردشگران به شمار می رود و در نزدیکی آن نیز یک ایستگاه اصلی مترو نهاده شده است که تردد افراد را بسیار راحت نموده است.

9. پارک تورو د لا پیرا

Parc de Turó de la Peira (Turó de la Peira Park)

در مرکز این پارک دوست داشتنی و زیبا می توان مناظری بسیار زیبا و خارق العاده را مشاهده کرد. از اینجا می توان بازتاب افق شهری بارسلونا را در درون آب ها مشاهده کرد. گردشگران می توانند با استفاده از مسیری پیچ در پیچ، به بالای این پارک برسند یا اینکه از پلکانی سنگی، مسیری کوتاه تر را طی نمایند. در کل، این پارک شامل هشت هکتار فضای سبز است و در آن، امکانات و تسهیلات رفاهی زیادی به چشم می خورد که از جمله آن ها می توان به میز تنیس، زمین والیبال و فوتبال و … اشاره نمود. علاوه بر این، زمین مخصوص بازی بچه ها نیز در این پارک وجود دارد.

10. پارک ایگوس

Parc de Aigües (Aigües Park)

در شمال غربی شهر بارسلونا، پارک ایگوس واقع شده است. این فضای سرسبز در ابتدا در اختیار یک کمپانی قرار داشته است اما در سال 1978 میلادی به عنوان یک پارک عمومی تبدیل شده است. با این حال، همچنان بعضی از درختان اصلی کاشته شده در این پارک را می توان مشاهده کرد. این پارک در کنار کوه و صخره نهاده شده و یک حس دلپذیر و تماشایی دارد.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1881

به "برترین پارک های بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پارک های بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید