دوربین های زوم گلکسی S22 اولترا کوچک تر از نسل قبلی هستند

به گزارش مجله جهانگیر، اگرچه گلکسی S22 اولترا نسبت به نسل قبلی با ارتقاهای مختلفی مانند بهره گیری از جایگاه مختص قلم S Pen روبه رو شده است، اما به نظر می رسد دوربین های زوم این گوشی اندکی ضعیف تر از S21 اولترا هستند. یکی از یوتیوبرها با آنالیز و مقایسه دوربین تله فوتو و پریسکوپی گلکسی S22 اولترا با نسل قبلی، متوجه شده که مقدار لنز این دو گوشی اندکی کوچک تر شده است. البته این موضوع لزوما به معنای عملکرد ضعیف تر نیست زیرا احتمالا به لطف بهبود پردازش های نرم افزاری، با کیفیت بهتری روبه رو خواهیم شد.

دوربین های زوم گلکسی S22 اولترا کوچک تر از نسل قبلی هستند

در کنار کاهش مقدار لنز، باید خاطرنشان کنیم مقدار این دو سنسور هم نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. گلکسی S21 اولترا برای این دو دوربین از سنسور ساخت خود استفاده کرد ولی برای S22 اولترا از سنسور ساخت سونی برای دوربین های زوم استفاده شده است. با وجود این تفاوت، به نظر می رسد عملکرد دوربین های زوم بهتر از گذشته شده است ولی برای نتیجه گیری قطعی، باید منتظر انتشار عکس ها و گزارش های بیشتری بمانیم.

گلکسی S22 اولترا از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی بهره می برد. بعلاوه دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی زوم 3 برابری ارائه می نماید و دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی هم زوم 10 برابری را به ارمغان می آورد. سامسونگ برای گوشی های سری S22 توجه ویژه ای به پردازش های مبتنی بر یادگیری ماشینی نشان داده است و همانطور که احتمالا می دانید، این موضوع تأثیر قابل توجهی برای کیفیت تصاویر ثبت شده دارد.

یکی از قابلیت های نو این گوشی فریم ریت اتوماتیک (Auto Frame Rate) نام دارد که به زبان ساده، فریم ریت ویدیوها را متناسب با شرایط نوری محیط تنظیم می نماید تا مثلا در شرایطی که نور محیط کم است، ویدیوها با کیفیت و اندازه روشنایی بیشتری ضبط گردد. ضمناً نباید بهبود 58 درصدی عملکرد لرزشگیر اتوماتیک را از قلم بیندازیم که در ترکیب با لرزشگیر دیجیتالی، می تواند خیال کاربران را از بابت لرزش های دست هنگام عکاسی و فیلم برداری راحت تر کند.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1778

به "دوربین های زوم گلکسی S22 اولترا کوچک تر از نسل قبلی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین های زوم گلکسی S22 اولترا کوچک تر از نسل قبلی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید