خبرنگاران رقابت بیش از 18 هزار داوطلب دانشگاه ها در یزد شروع شد

به گزارش مجله جهانگیر، یزد- خبرنگاران- آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه با حضور 18 هزار و 807 داوطلب در استان یزد شروع شد.

خبرنگاران رقابت بیش از 18 هزار داوطلب دانشگاه ها در یزد شروع شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

قائم مقام سازمان سنجش کشور در یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه این آزمون به مدت چهار روز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد، اضافه نمود: از مجموع شرکت نمایندگان 59 درصد زن و بقیه مرد هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به رعایت فاصله گذاری فیزیکی فاصله جایگاه هر داوطلب با دیگری 180 سانتی متر معین شد و تعداد سالن ها و حوزه های امتحانی نیز نسبت به سال های قبل به 17 حوزه اصلی و فرعی افزایش یافته تا داوطلبان با آرامش بیشتری به رقابت بپردازند.

میرحسینی ادامه داد: در مرکز استان نیز با توجه به میزبانی از 11 هزار و 800 نفر داوطلبان، تصمیم گرفته شد علاوه بر ظرفیت 9 هزار و 700 نفری دانشگاه یزد به عنوان حوزه مرکزی، از ظرفیت های مکان های مجاور و نزدیک به این حوزه که شامل دانشگاه های آزاد اسلامی، فنی و حرفه ای، پیغام نور، علم و هنر و همچنین تعدادی از مدارس وابسته به آموزش و پرورش به عنوان حوزه های فرعی استفاده گردد.

وی با اشاره به نگرانی های موجود در هنگام خروج داوطلبان از حوزه نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی ها مقرر شد تا پس از اتمام آزمون، داوطلبان به صورت مرحله ای از محل حوزه خارج شوند ، امیدواریم با همکاری داوطلبان و خانواده های آنها در این زمینه نیز مسئله ای نداشته باشیم.

میرحسینی با بیان اینکه محل تمامی برگزاری آزمون سراسری قبل و بعد از آزمون ضدعفونی می گردد ، توضیح داد: داوطلبان نیز با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی باید از ماسک استفاده نمایند.

قائم مقام سازمان سنجش کشور در یزد یادآور شد: حوزه های برگزاری آزمون همه روزه از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح بازگشایی می گردد، از داوطلبان خواست به منظور جلوگیری از تجمع، حضور خود در محل آزمون را به دقایق نزدیک به ساعت 8 صبح و آغاز فرایند آزمون موکول ننمایند.

آزمون یادشده در چهار گروه آموزشی هنر، ریاضی و فیزیک؛ علوم تجربی و زبان خارجه برای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی 1400 - 1399 برگزار می گردد.

استان یزد با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت ، 70 هزار دانشجو دارد که در 67 مرکز آموزش عالی و دانشگاه ها تحصیل می نمایند، تعداد دانشجویان یزد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357 در تنها مرکز آموزش عالی بیش از 100 نفر بود.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(سه شنبه) گفته بود که از اوایل اسفند 98 تا به امروز 347 هزار و 835 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 168 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به 19 هزار و 972 نفر رسید.

سیما سادات لاری اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 28 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 385 بیمار جدید مبتلا به کووید- 19 در کشور شناسایی شدند که هزار و 66 ا نفر از این تعداد بستری شدند.

وی گفت: تا به امروز 300 هزار و 881 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و سه هزار و 882 نفر تحت مراقبت قرار دارند که تا به امروز 2 میلیون و 914 هزار آزمایش تشخیص کووید- 19 نیز در کشور اجرا شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه نمود: شرایط در استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان است و فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 933

به "خبرنگاران رقابت بیش از 18 هزار داوطلب دانشگاه ها در یزد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رقابت بیش از 18 هزار داوطلب دانشگاه ها در یزد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید