خبرنگاران خودروهای باری ورودی به کشور از مرز ارمنستان و نخجوان ضد عفونی می شوند

به گزارش مجله جهانگیر، تبریز- خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی کامیون های ورودی به کشور از مرزهای استان ضدعفونی و گندزدایی می شوند، گفت: برای تمامی رانندگانی که قصد سفر به ارمنستان یا جمهوری خودمختار نخجوان دارند، کارت سلامت صادر می گردد.

خبرنگاران خودروهای باری ورودی به کشور از مرز ارمنستان و نخجوان ضد عفونی می شوند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

اروجعلی علیزاده روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای اطلاع رسانی و ستاد مبارزه با کرونا آذربایجان شرقی با اشاره به وجود دو پایانه مرزی نوردوز و جلفا در آذربایجان شرقی، گفت: ارتباطمان با ارمنستان به وسیله مرز نوردوز و با جمهوری خود مختار نخجوان به وسیله جلفا برقرار می گردد که به دنبال شیوع ویروس کرونا 100 درصد ارتباط مسافری با ارمنستان و نخجوان قطع شده است.

وی گفت: تبادل کالا در پایانه مرزی ارمنستان از سیزدهم اسفند ماه قطع و از پنجم فروردین ماه از سر گرفته شد و در پایانه مرزی جلفا از ابتدا تا کنون برقرار است.

علیزاده با بیان اینکه تمامی پروتکل های بهداشتی در 13 پایانه مسافربری آذربایجان شرقی اعم از توزیع محلول دستکش، ماسک و ضدعفونی رعایت می گردد، افزود: تب سنجی مسافران برای تشخیص علایم ظاهری و کاهش ظرفیت صندلی ها و تقلیل آن به یک نفر از پانزدهم اسفند ماه از اولین اقدامات اجرا شده به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود.

وی با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی اتوبوس های اداره کل راهداری تا هشتم فروردین ماه، اظهار کرد: با اجرای طرح فاصله گذاری و پس از اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت تردد، پایانه های استان تعطیل شده است و از همان ابتدا ممنوعیت تردد به استان های قرمز مانند استان گیلان را داشتیم.

وی همچنین از تعطیلی 48 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی استان اطلاع داد و گفت: فقط صندلی های سوخت بین راهی دایر هستند که با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت می نمایند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از تداوم فعالیت 41 راهدار خانه بین راهی این اداره کل اطلاع داد و گفت: همکاران این بخش شامل کار با یک سوم نیروها و دورکاری نمی شوند و با تمام توان پای کار هستند.

ابوالقاسم سلطانی، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به کاهش تردد در حوزه های مختلف حمل و نقل هوایی، جاده ای و راه آهن، اظهار کرد: در حوزه تردد با قطار، از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین امسال، 11 هزار و 700 مسافر جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 93 درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین از کاهش 56 درصدی سفر با وسایل حمل و نقل جاده ای اطلاع داد و گفت: در ایام نوروز سال گذشته 15 میلیون و 400 هزار سفر و امسال 6 میلیون و 840 سفر اجرا شده است.

سلطانی گفت: در خصوص سفر هوایی نیز 22 هزار و 491 مسافر از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال به وسیله فرودگاه تبریز جابجا شده اند که در مجموع پروازهای داخلی و خارجی کاهش 58 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 610

به "خبرنگاران خودروهای باری ورودی به کشور از مرز ارمنستان و نخجوان ضد عفونی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خودروهای باری ورودی به کشور از مرز ارمنستان و نخجوان ضد عفونی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید