حذف زباله های فضایی با روش ژاپنی

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، مهندسان شرکت ژاپنی JSAT طرح جدیدی ارائه نموده اند تا از طریق ماهواره های مجهز به لیزر زباله های فضایی را از مدار زمین حذف نمایند.

حذف زباله های فضایی با روش ژاپنی

این شرکت تصمیم دارد در سال 2026 میلادی ماهواره ای به فضا بفرستد تا یک زباله کوچک در مدار زمین را هدف بگیرد. ماهواره مذکور با استفاده از لیزری کم قدرت، پالس های کوتاهی به ماهواره می فرستد. جالب آنکه متخصصان پوست با استفاده از روشی مشابه لکه های پوست را از بین می برند.

محققان ژاپنی تصمیم دارند به جای سوزاندن زباله های فضایی با لیزر قسمت هایی هدف گیری شده از زباله را ذوب نمایند. منطقه ذوب شده از زباله مقداری گاز منتشر می نماید و محققان امیدوارند این امر به اندازه ای نیروی ایجاد کند که زباله را به مداری بفرستد که به اتمسفر زمین منتهی می گردد. به این ترتیب زباله در جو کره خاکی می سوزد و از بین می رود.

ماهواره ای که برای این طرح به کار می رود با توجه به طراحی نهایی و ملاحظات، بین 600 تا 700 پوند وزن خواهد داشت. همچنین احتمالا این ماهواره در مدار زمین و ارتفاع 350 تا 600 مایلی سطح کره خاکی قرار می گیرد. تعداد زیادی از 170 میلیون قطعه زباله فضایی در این ارتفاع قرار دارند و دور زمین مدار می زنند.

بیشتر زباله ها چند اینچ یا کوچکتر هستند و در حقیقت تعداد زیادی از آنها قطعات کوچک جدا شده از ماهواره ها و موشک ها هستند. اما دانشمندان تخمین می زنند حدود 34 هزار قطعه زباله بزرگتر از 4 اینچ در مدار زمین وجود دارد. بعضی از آنها ماهواره های قدیمی هستند که در صورت برخورد با ماهواره های فعال مشکلاتی ایجاد می نمایند.

به گفته JSAT، زباله های فضایی یک مشکل وسیع هستند و این شرکت سعی دارد به هر وسیله ممکن پروژه مذکور را اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 866

به "حذف زباله های فضایی با روش ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف زباله های فضایی با روش ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید