تکذیب حضور شبه نظامیان چاد در درگیری های قبیله ای دارفور، آواره شدن 50 هزار سودانی

به گزارش مجله جهانگیر، دولت چاد حضور جنگجویان و شبه نظامیان این کشور در درگیری های قبیله ای در دافور سودان را تکذیب کرد.

تکذیب حضور شبه نظامیان چاد در درگیری های قبیله ای دارفور، آواره شدن 50 هزار سودانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه سودان تریبون گزارش داد، دولت چاد در واکنش به سخنان استاندار غرب دارفور در مورد حضور شبه نظامیان این کشور در درگیری هایی قبیله ای در دارفور اظهار داشت: آنچه که درباره مشارکت اتباع چاد در درگیری های شهر الجنینه منتشر شده شایعاتی دروغین و بی پایه و اساس است.

در این بیانیه با اشاره بر نظارت نظامیان سودان و چاد بر مرزهای مشترک دو کشور تصریح شده است: این نیروها تا به امروز مورد یا گزارشی از عبور اتباع چاد به سودان ثبت ننموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به دنبال مشاجره لفظی دو نفر در شهر الجنینه آتش درگیری های مسلحانه قبیله ای از یکشنبه هفته گذشته در این شهر شعله ور شد.

به رغم اینکه دولت خارطوم نیروهای نظامی و امنیتی سودان را به غرب دافور اعزام نموده است، درگیری های قبیله ای در شهر الجنینه و حومه آن به طور پراکنده ادامه دارد و بیمارستان های این کشور پذیرای قربانیان این درگیری هاست.

درگیری های مسلحانه الجنینه تا به امروز 160 کشته و افزون بر 200 مجروج به جای گذاشته است و مردم این شهر که بیشتر آنان زنان و بچه ها هستند، برای درامان ماندن از این جنگ، به اردوگاهی پناهنده شده اند که نظامیان دولت خارطوم امنیت آن را به عهده دارند.

شمار این پناهندگان 45 تا 50 هزار نفر برآورد شده است. آنان احتیاج فوری به غدا، آب آشامیدنی سالم، لباس، خدمات بهداشتی .... دارند. دولت خارطوم برای تامین احتیاجمندی ها پناهندگان از سازمان ها و مجامع بین المللی درخواست یاری نموده است.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: شورای امنیت در نشست پنجشنبه گذشته خود که برای آنالیز شرایط الجنینه برگزار شده بود، نتوانست به توافقی دست پیدا کند. به هیمن دلیل، سودانی ها به ویژه ساکنان الجنینه از شورای امنیت ناامید شده اند.

ساکنان الجنینه با اشاره به حضور صلح بانان سازمان ملل در غرب دارفور معتقدند: این نیروها عاجز و ناتوانند که به درگیری های قیبله ای در این استان انتها دهند و این درحالی است که مردم هر روز در اثر این درگیری ها کشته می شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1212

به "تکذیب حضور شبه نظامیان چاد در درگیری های قبیله ای دارفور، آواره شدن 50 هزار سودانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب حضور شبه نظامیان چاد در درگیری های قبیله ای دارفور، آواره شدن 50 هزار سودانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید