توانمندی فناوران در تامین احتیاج کشور به بذرهای اصلاح شده

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علیرضا سبحانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این مجموعه تامین کننده بذرهای اصلاح شده است، گفت: این شرکت اولین بذرهای اصلاح شده خربزه را در کشور فراوریکرده است و در حال حاضر دارای مجوز رسمی و انحصاری فراوری بذر خربزه اصلاح شده خاتونی و خربزه درگزی از موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر است.

توانمندی فناوران در تامین احتیاج کشور به بذرهای اصلاح شده

سبحانی با اشاره به تنوع بذرهای اصلاح شده فراوریی در این شرکت دانش بنیان، ادامه داد: از جمله این بذرها می توان به خربزه، پیاز، تیل سبز، لوبیا سبز، هندوانه آجیلی و ذرت شیرین اشاره نمود.

این فعال حوزه فناوری ضمن اشاره به عملکرد و خصوصیت کیفی برتر، قیمت مناسب تر، پشتیبانی و مشاوره در مقایسه با ارقام وارداتی گفت: کیفیت مطلوب میوه، شبکه بندی، رنگ مناسب یکنواختی، بازارپسندی از مهم ترین ویژگی های محصولات دانش بنیان این شرکت است.

سبحانی با اشاره به نمایندگان و عاملین فروش، سفارش های اجرا شده به وسیله شرکت و حلقه کسب و کار ایجاد شده اشتغالزایی اجرا شده به وسیله این مجموعه را بسیار بالا دانست.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه حمایت های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منجر به رشد شرکت های دانش بنیان و خلاق می گردد عنوان نمود: حمایت های آن معاونت در جلوگیری از ورود بذرهای خارجی، جلوگیری از فراوری بذرهای غیر مجاز و تقلبی، در نظر گرفتن تسهیلات مالی و ارائه وام به منظور توزیع بذر بین کشاورزان در رونق شرکت های دانش بنیان بسیار تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2016

به "توانمندی فناوران در تامین احتیاج کشور به بذرهای اصلاح شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی فناوران در تامین احتیاج کشور به بذرهای اصلاح شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید