تخصیص 110 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های دانش بنیان ، متنا افتتاح شد

به گزارش مجله جهانگیر، مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران (منتا)، با هدف ارائه خدمات به تعاونی ها و شتابدهی فعالیت های این حوزه افتتاح شد.

تخصیص 110 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های دانش بنیان ، متنا افتتاح شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران (متنا) در خصوص عملکرد صندوق نوآوری در این حوزه بیان نمود: در حال حاضر 122 تعاونی دانش بنیان از معاونت علمی مجوز دارند که از این تعداد 101 شرکت فعال بوده و از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت نموده اند. بر این اساس تا به امروز 160 فقره تسهیلات برای تعاونی های دانش بنیان به ارزش 110 میلیارد تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی اخذ شده است. میزان تسهیلات اعطا شده نسبت به تعداد تعاونی های دانش بنیان فعال نشان می دهد که بعضی شرکت ها از چند سرویس مختلف استفاده نموده اند.

وی ادامه داد: توزیع تعاونی های دانش بنیان در سطح کشور معنادار است و تنها 23 تعاونی دانش بنیان در تهران مستقر هستند؛ این در حالی است که بیشترین فراوانی شرکت های دانش بنیان در تهران است.

وحدت در خصوص تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان نیز گفت: با هدایت و یاری های دکتر ستاری و با توسعه حوزه دانش بنیان در کشور، خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در سال های اخیر به بیش از 10 برابر رسیده است و بخش زیادی از شرکت های دانش بنیان از خدمات اقتصادی صندوق نوآوری استفاده نموده اند. تسهیلات صندوق نوآوری بسیار متنوع است و بعضی از این خدمات به تامین هزینه استقرار شرکت های دانش بنیان اختصاص دارد. مرکز نوآوری و توسعه تعاون نیز در راستای توسعه فضای نوآوری در این حوزه و استقرار تعاونی های دانش بنیان راه اندازی شده است و می تواند از خدمات صندوق نوآوری در زمینه استقرار استفاده کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در سرانجام بیان نمود: ضمانت تعاون خدمت دیگری است که ظرف یک هفته آینده عملیاتی می گردد و برای معرفی ظرفیت های بخش تعاون صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان این حوزه در خدمت هستیم.

در ادامه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 230 میلیارد تومان خط اعتباری با نرخ 12 درصد برای فعالیت تعاونی های دانش بنیان این مراکز اطلاع داد و گفت: 20 میلیارد تومان برای حمایت از منتا، 10 میلیارد تومان برای شهرستان ها و اندیشکده، جمعا 30 میلیارد تومان یاری از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

وی با اعلام اینکه در بانک توسعه تعاون یک شعبه (VIP) که بتواند خدمات ویژه ای را به همه مراکز دانش بنیان و استارت آپ ها ارائه کند، ایجاد شده است، گفت: همه مراکزی که تسهیل گر فعالیت تعاونی ها در کشور هستند اینجا نماینده دارند و این مرکز می تواند به تعاونی هایی که مشکل دارند هدایت و مشاوره بدهد. امیدوارم راستا تقویت تعاونی ها را ادامه دهیم تا با اوج قدرت به دولت بعدی واگذار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1177

به "تخصیص 110 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های دانش بنیان ، متنا افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 110 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های دانش بنیان ، متنا افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید