باغ هنر یکی از جاذبه های دیدنی شیراز است

به گزارش مجله جهانگیر، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، باغ هنر یکی از جاذبه های دیدنی شیراز است.

باغ هنر یکی از جاذبه های دیدنی شیراز است

باغ هنر شیراز یکی از بهترین پروژه های اجرا شده شهرداری در سالهای اخیر بوده که می تواند مانند نگینی در مرکز فرهنگ و هنر ایران بدرخشد. در این باغ تعدادی المان و اثر هنری مختلف قرار داده شده که در کنار آن هنرمندان شهر در غرفه های مختلف به عرضه هنر خود می پردازند که با استقبال مناسب شهروندان شیرازی و بخصوص جوانان روبرو شده است. شهرداری شیراز می تواند در ادامه این حرکت بسیار ارزشمند، علاوه بر توسعه دادن فضای این باغ، باغ های دیگری را ایجاد کند تا فضای شهر هرچه بیشتر به سمت فرهنگ و هنر سوق پیدا کند.

شکل زمین یک مستطیل کشیده در جهت شرقی غربی به طول 200 متر و عرض 40 متر هست. زمین باغ از شمال به به جامانده باغات، از جنوب به پارک بعثت، از غرب به باغ عفیف آباد و در نهایت ضلع شرقی آن در مجاورت بلوار بعثت واقع شده است. در گذشته این باغ تنها چند درخت نیمه جان و خشک انار داشته که با این تصمیم شهرداری درختان خشک جانی دوباره گرفتند. علاوه بر آن، گیاهان مختلفی برای زیباسازی و فضا سازی به جمع درختان اضافه شدند؛ گیاهانی که هر کدام خواص دارویی منحصر بفردی دارد.

ویژگی مجذوب کننده باغ هنر استفاده از آثار هنری جالب در یک فضای دنج و خوش آب و هوا و سرسبز است که حال بازدید کننده را خوب و همه را به یک عکس یادگاری دعوت می نماید. از همه مهمتر، حضور هنرمندان شیرازی در غرفه های این باغ است که مراحل خلق یک اثر هنری را از صفر تا صد آن می توانید به سادگی ببینید و لذت ببرید. بعلاوه از صنایع دستی شیراز تماشا و خرید کنید. به علت کمبود فضا و غرفه مخصوص هنرمندان تصمیم به گسترس مکان و احداث فاز دوم گرفتند که با خریداری محیطی در نزدیکی باغ و بازسازی 2 سال بعد در سال 1396 تاسیس شد و مساحت آن به 10 هزار متر مربع می رسد.

هنرمندانی که مایل هستند در باغ هنر فعالیتی داشته باشند، ضروری است تقاضای خود را در اختیار دبیرخانه باغ قرار دهند تا پس از آنالیز مکانی برای فروش و نمایش آنها آماده گردد. درب باغ هنر از ساعت 10 صبح تا 12 شب به روی علاقمندان باز است. از ساعت 8:30 تا 11 شب برنامه موسیقی سنتی برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شد. براساس اطلاعات بدست آمده، با هماهنگی مدیریت باغ بسته های کوچکی از گیاهان دارویی که در باغ کاشته شده، به صورت رایگان در اختیار مردم قرار میگیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1992

به "باغ هنر یکی از جاذبه های دیدنی شیراز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ هنر یکی از جاذبه های دیدنی شیراز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید