اپلی از مک بوک ایر جدیدی با پردازنده قدرتمند M1 آرم رونمایی کرد: 18 ساعت پخش ویدئو در یک بار شارژ به همراه پردازنده گرافیکی 8 هسته ای

به گزارش مجله جهانگیر، اپل پس از معرفی پردازنده بسیار قدرتمند M1، اولین محصول مبتنی بر این پردازنده را معرفی کرد که یک مک بوک ایر جدید است.

اپلی از مک بوک ایر جدیدی با پردازنده قدرتمند M1 آرم رونمایی کرد: 18 ساعت پخش ویدئو در یک بار شارژ به همراه پردازنده گرافیکی 8 هسته ای

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مک بوک ایر 2020 با پردازنده مبتنی بر معماری آرم M1 به ویژگی های بسیار جالب و جذابی مجهز شده است. از جمله اینکه یک پردازنده هشت هسته ای با فناوری ساخت 5 نانومتری روی آن نشسته است که نسبت به پردازنده A14 بسیار قدرتمند ولی با مصرف انرژی پایین تر است.

اپل می گوید M1 جزو چهار پردازنده سریع جهان ولی مصرف انرژی چهار برابر کمتر دارد و میان مصرف باتری و عملکرد هسته های پردازشی یک تعادل برقرار است.

مک بوک ایر 2020 به ادعای کوپرتینو از 98 درصد لپ تاپ های پی سی فروخته شده در جهان تا کنون سریع تر است. این لپ تاپ فقط 3.5 برابر سریع تر از مک بوک ایر اینتلی است و عملکرد کارت گرافیک آن 5 برابر سریع تر و در یادگیری ماشینی عملکردی 9 برابر سریع تر نسبت به مدل پیشین دارد.

اپل می گوید با یک بار شارژ این مک بوک ایر، 15 ساعت وب گردی با وای فای روشن و 18 ساعت پخش ویدئو امکان پذیر است که در جهانی لپ تاپ های سبک وزن رقیب مک بوک ایر بی نظیر و بی رقیب است.

مک بوک ایر جدید با همان طراحی و استایل آشنا معرفی شده است. یک نمایشگر 13.3 اینچی رتینا با پشتیبانی از P3 رنگ گاما، حافظه رم 16 گیگابایت و ظرفیت ذخیره سازی 2 ترابایت به همراه پشتیبانی از درگاه تاندربولت، USB 4.0، وای فای 6 و Touch ID دارد.

یکی از ویژگی های عظیم سیستم های مبتنی بر آرم اپل که امروز اعلام شد؛ قابلیت اجرای کامل اپلیکیشن های iOS و iPadOS به صورت نیتیو روی macOS است.

روی سیستم عامل مک او اس هم اپل بعضی برنامه های اختصاصی دسکتاپ مانند Pages و Numbers و Keynote را به روزرسانی نموده تا با سیستم های مبتنی بر پردازنده سیلیکون اپل سازگار باشند.

اپل در ماه ژوئن نشان داد برنامه هایی مانند فتوشاپ و لایت روم روی مک های جدید اجرا می شوند و با نسخه Big Sur مک او اس کاملا سازگار هستند.

مک بوک ایر جدید با 8 پردازنده گرافیکی و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی به همراه 8 گیگابایت رم، با همان قیمت 999 دلار وارد بازار می گردد ولی برای دانشجویان قیمت 899 دلار آب می خورد.

مدل دارای هشت هسته GPU با ظرفیت 512 گیگابایت و 8 گیگابایت رم قیمت اولیه 1249 دلاری دارد و مدل دارای 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی از 2049 دلار شروع می گردد.

از هفته آینده این لپ تاپ بسیار زیبا و اکنون قدرتمند وارد بازار می گردد و پیش خرید آن از همین امروز شروع شده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1042

به "اپلی از مک بوک ایر جدیدی با پردازنده قدرتمند M1 آرم رونمایی کرد: 18 ساعت پخش ویدئو در یک بار شارژ به همراه پردازنده گرافیکی 8 هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلی از مک بوک ایر جدیدی با پردازنده قدرتمند M1 آرم رونمایی کرد: 18 ساعت پخش ویدئو در یک بار شارژ به همراه پردازنده گرافیکی 8 هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید