اتاق دخترانه جدید؛ نوشین از رنگ روشن استفاده نموده!

به گزارش مجله جهانگیر، وب سایت چیدانه - صدف حقیقت: اتاق خواب یک از فضا های شخصی محسوب می گردد که هر فردی قادر است با توجه به علاقه خود آن را چیدمان و طراحی کند. البته اگر چند خواهر و برادر در یک اتاق خواب مشترک زندگی نمایند، قضیه کمی مشکل می گردد و ممکن است به راحتی نتوانند یک فضای ایده آل برای خود را بسازند. ولی چیدمان برای اتاق خواب های تک نفره ساده تر است.

اتاق دخترانه جدید؛ نوشین از رنگ روشن استفاده نموده!

در این مطلب می خواهیم اتاق خواب جدید نوشین در مشهد را معرفی کنیم که با انتخاب رنگ روشن یعنی سفید و صورتی، یک فضای پر نور و ایده آل برای خود ایجاد نموده است. البته در فرایند چیدمان این فضا خودش هم وسایل بسیاری را طراحی و ساخته است.

اتاق خواب نوشین در یک نگاه

موقعیت شهر:

مشهد

متراژ فضا:

12 متر مربع

سال ساخت:

1396

طبقه:

پنجم

ملک اجاره ای

سبک دکوراسیون:

مدرن

رنگ های غالب:

سفید و صورتی

طراح:

فقط خودم

مدت زمان طراحی داخلی اتاق خواب:

خانه نوساز بود و فقط من چیدمان را انجام دادم

هزینه اتاق دخترانه جدید:

حدود 3 میلیون تومان

گوشه مورد علاقه:

میز تحریرم

مراحل طراحی و تکمیل اتاق دخترانه جدید

دکوراسیون اتاق خواب خود را در 5 کلمه توصیف کنید:

حس خوب، آرامش، امنیت، انرژی مثبت

دلیل انتخاب این اتاق برای شما چیست؟

من به آن دلیل این اتاق را برای خودم انتخاب کردم که پنجره عظیمی دارد و نور آفتاب مهمان اتاقم می گردد. می توانم صبح به صبح پنجره را باز کنم تا هوای تازه وارد اتاقم گردد و گل و گیاهانم از آن لذت ببرند و از کمبود هوا و نور آسیب نبینند.

داستان دکوراسیون اتاق خواب خود را تعریف کنید.

من اهل این مدل دکوراسیون نبودم و اتاقم پیشتر اصلا به این شکل نبود. بلکه یک اتاق بسیار ساده داشتم که از 5 سال پیش کم کم آغاز به چیدمان بهتر و زیباتر کردن آن کردم. اولین اتاقم را با یاری پدرم رنگ کردیم و با تکه های ام دی اف برای اتاق وسایلی را ساختیم. میز تحریرم را با برچسب رنگی تزیین کردم و کم کم برای اتاق لوازم جدید خریدم. پول هایم را جمع می کردم و برای خودم وسیله می خریدم.

بعد از دو سال یک تغییر اساسی به اتاقم دادم. چون اتاقم با برادرم مشترک بود، رنگ یاسی را برای کاغذ دیواری انتخاب کردیم. تخت ها را به رنگ سفید درآوردیم، یک میز عظیم، دو کتابخانه، دو کمد عظیم و یک میز دراور ساختیم. همه طراحی های میز و کمد را خودم روی کاغذ کشیدم و به نجار دادم تا برایمان بسازد. از رنگ سفید برای کمد و میز استفاده کردیم، چون در آن موقع متراژ اتاق کوچک بود و پنجره ای هم نداشت. با استفاده از این رنگ اتاق عظیمتر و دلبازتر به نظر می رسید.

استفاده از رتگ سفید واقعا در فضای داخلی اتاق تاثیر داشت و اصلا فضا را دلگیر نمی کرد. در حال حاضر حدود دو سال است که خانه مان را عوض نموده ایم و، چون سه خواب در اختیار داشتیم، من اتاقی که با پنجره و نورگیر عالی بود را انتخاب کردم و از انتخابم بسیار راضی هستم. در حال حاضر یک اتاق دخترانه جدید دارم.

انتخاب رنگ اتاق دخترانه جدید و شیک

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب نموده اید؟ آیا برای دکوراسیون فرایند خاصی را پیش گرفته اید؟

رنگ سفید و صورتی حس دخترانه دارد. من بعد از چند سال توانستم به اتاق ایده آلم برسم و دلم می خواست اتاقی باشد که حس خوب و آرامش بسیاری به من منتقل کند. فقط در نظر داشتم رنگ ها با هم هماهنگ باشند و همه در یک طیف رنگی ملایم قرار بگیرند.

به نظر خودتان کدام ویژگی اتاق شما حس خانه بودن به شما می دهد؟

نور آفتاب و گل و گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون اتاق خواب. من هرچیزی که مربوط به اتاقم باشد را دوست دارم.

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

حضور میز تحریر برای من بسیار مهم بود، چون پشت آن می نشینم، آهنگ گوش می دهم، کارهایم را انجام می دهم، به گلدان هایم رسیدگی می کنم و کتاب می خوانم.

عظیمترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی اتاق شما چه بوده است؟ برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده نموده اید؟

داشتن کمد و کشو برای من اهمیت داشت و دوست دارم در اتاق فضا های نگهداری زیادی مثل کمد و کشو داشته باشم. من تا حدی که توانستم برای کمدم کشو طراحی کردم. دو کشو و دو کمد عظیم در اتاقم وجود دارد که وسیله و لوازم زیادی را در آن ها نگهداری می کنم.

معمولا برای خرید وسایل چه فروشگاه، بازار یا محلی را انتخاب می کنید؟

من از فروشگاه خاصی خرید نمی کنم، در هر مغازه ای که وسایل زیبا و مورد علاقه ام را ببینیم، آن را می خرم. البته گاهی هم از صفحه های مختلف اینستاگرامی وسایلم را تهیه می کنم.

تغییر دکوراسیون اتاق دخترانه جدید

آخرین وسیله ای که برای اتاق خواب خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

آخرین وسیله رو تختی ام بود که خودم پارچه اش را تهیه کردم و آن را دوختم.

آیا وسیله ای وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده نموده اید؟

بله، روتختی و فرش اتاقم را خودم درست نموده ام. روتختی را با عشق بسیار دوختم و فقط از پارچه برای تهیه آن استفاده نموده ام. فرش اتاق را هم با یاری مادرم و با استفاده از نخ بافته ام.

کدام تغییر دکوراسیون خود را بیشتر دوست دارید؟ اگر قرار باشد، وسیله یا چیدمانی را در اتاق خواب تغییر دهید، چه چیزی را انتخاب می کنید؟

تغییر چیدمان میز تحریرم را دوست دارم و هر چند وقت یکبار یک تغییر کوچک به آن می دهم. اگر بخواهم تغییر جدیدی به وجود بیاورم، ترجیح می دهم تخت خواب را عوض کنم.

لوازم و وسایل در دکوراسیون اتاق دخترانه جدید

همه وسایل را چند سال پیش خریدم و میز تحریر را هم یک طراح برایمان ساخت.

  • میز آرایش: خرید از صفحه اینستاگرامی به قیمت 110 هزار تومان
  • لوستر: 800 هزار تومان
  • تشک: 500 هزار تومان
  • پارچه روتختی: 200 هزار تومان

کدام یک از وسایل و خدمات جدید برای دکوراسیونتان مسئله ای داشته یا شما بسیار از آن راضی هستید؟

رنگ دیوار ها به درستی انتخاب شده و به رنگ سفید است. پنجره اتاق به دلیل آنکه در ابعاد عظیم نصب شده، کاملا اتاق را پر نور می نماید.

اگر می خواهید اتاق دخترانه جدید را برای خود طراحی کنید، باید به انتخاب رنگ توجه بیشتری داشته باشید. معمولا رنگ های ملایم و گرم مانند قرمز، صورتی، بنفش، نارنجی و مانند آن ها برای یک فضای دخترانه پیشنهاد می گردد.

با تجربه هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

در صفحه اینستاگرام من افراد زیادی سوال می نمایند که چطور می توانیم دکوراسیون اتاق خواب خود را زیبا کنیم. در جواب باید بگویم من به شخصه کم کم به اتاق دلخواهم رسیدم و این فرایند تقریبا 5 سال طول کشید. اتاق اولم را رنگ کردم و با تکه های ام دی اف دکور ساختم که با هزینه بسیار کمی انجام شد. بعد از دو سال تغییر اساسی به دکوراسیون دادم و با پس انداز پول هایم برای اتاق وسایلی که نیاز داشتم را خریدم. همواره سادگی و حفظ یک طیف رنگی در چیدمان برایم اهمیت بسیاری داشت.

با هزینه کم دکوراسیون اتاقتان را عوض کنید و دیوار ها را رنگ بزنید، حتی می توانید میز و کمد را هم رنگ کنید.

اگر اتاقتان کوچک است، حتما حتما از رنگ روشن بهره ببرید.

از آنجایی که اتاق خواب فضایی است که در آن استراحت می کنید، بهتر است از رنگ های تیره و بسیار پر رنگ یا به اصصلاح جیغ اصلا استفاده نکنید.

با پس انداز کردن پولتان، کم کم وسایل تزیینی اتاق خود را بخرید. چون خودم هم کم کم و با همین فرایند وسایل را تکمیل کردم.

پرده اتاق در عظیم بودن فضا یاری بسیاری می نماید.

در ساده بودن وسایل (میز، تخت، کمد، جایگاه، فرش، پرده) دقت کنید، چون قرار است چند سال از آن وسیله ها بهره ببرید. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که دلتان را نزند.

برای روح بخشیدن به فضای اتاق خواب حتما از گیاهان آپارتمانی یاری بگیرید. در نهایت هم امیدوارم تجربیاتم به شما یاری کند.

منبع: برترین ها
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 864

به "اتاق دخترانه جدید؛ نوشین از رنگ روشن استفاده نموده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق دخترانه جدید؛ نوشین از رنگ روشن استفاده نموده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید