آیا دانش آموزان به مودم نیاز دارند؟

به گزارش مجله جهانگیر، بچه ها حسابی درگیر برنامه شاد و آموزش مجازی و ارتباطات آنلاین هستند.

آیا دانش آموزان به مودم نیاز دارند؟

والدین هم پرکارتر از آن ها درگیر گوشی موبایل مناسب برنامه شاد، لپ تاپ و تبلت و سیم کارت دانش آموزی و البته اینترنت!

بسکمک از والدین از سیم کارت دانش آموزی روی یک گوشی تلفن همراه برای برنامه شاد و آموزش آنلاین استفاده می کنند تا هم از اینترنت رایگان برخوردار باشند و هم بتوانند نظارت و کنترلی روی فعالیت های فرزندشان داشته باشند.

در این میان، سوالی که برخی از والدین در شبکه های اجتماعی مطرح می کنند؛ خرید مودم برای دانش آموزشان است. آیا فرزندشان به مودم برای اتصال به اینترنت نیاز دارد؟ چه نوع مودمی باید خریداری شود و چگونه از آن استفاده کنند؟

مودم نیاز داریم؟

اینکه فرزند و دانش آموز شما به مودم نیاز دارد یا خیر؛ کاملا بستگی به نحوه استفاده شما از اینترنت برای آموزش مجازی در خانه دارد.

اگر فقط یک فرزند درون خانه دارید و یک گوشی تلفن همراه نسبتا خوب و میان رده در اختیارش قرار دادید تا از برنامه شاد استفاده کند و در کلاس های آنلاین حضور داشته باشد و اینترنت سیم کارت این گوشی هم فعال است؛ شاید به مودم نیازی نداشته باشید.

اما وقتی صحبت از استفاده اینترنت روی تبلت و لپ تاپ می شود یا اینکه تعداد فرزندان شما بیشتر از یکی است و همه آن ها باید در زمان های مختلف به اینترنت وصل شوند و از دستگاه های متنوعی هم استفاده می کنند؛ خرید مودم و فعال سازی اینترنت روی آن ضروری است.

در حقیقت، اصلی ترین کار مودم در خانه، اشتراک گذاری اینترنت میان دستگاه های مختلف است. هر زمان ما به این ویژگی نیاز پیدا کنیم؛ باید سراغ خرید مودم برویم.

دستگاه های مختلف درون یک خانه، از کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ تا گوشی موبایل و تبلت می توانند از طریق وای فای به اینترنت وصل شوند. این ساده ترین روش استفاده از اینترنت در یک خانه با اعضا و نیازهای مختلف است.

می شود برای هر دستگاه موبایل یک اینترنت همراه فعال کرد ولی خرید مودم و استفاده از وای فای مقرون به صرفه تر است. به علاوه، اتصال دائمی گوشی موبایل به اینترنت باعث داغ شدن آن و مصرف سریع باتری می شود.

پس، اگر چند فرزند در خانه دارید که یکی دانش آموز و دیگری دانش جو است یا هر دو دانش آموز هستند و باید به اینترنت برای آموزش مجازی و کلاس های آنلاین وصل شوند؛ بهتر است یک دستگاه مودم تهیه کنید و از طریق وای فای، همه آن ها به اینترنت وصل شوند تا ارزان تر هم برای شما تمام شود.

چه مودمی؟ چه اینترنتی؟

اما شاید بپرسید چه مودم و اینترنتی برای مصارف دانش آموزی مناسب است؟ این هم به شرایط خانه شما، دسترسی به اینترنت، تعداد اعضایی که به اینترنت نیاز دارند و بودجه شما بستگی دارد.

اگر بتوانید اینترنت و مودم ADSL یا VDSL بگیرید؛ بهترین و مقرون به صرفه ترین اینترنت برای مصارف درون خانه است. شاید کندتر از اینترنت همراه باشد ولی ارزان تر و پایدارتر است.

اگر اینترنت ADSL و VDSL مقدور نیست و مثلا در منطقه شما چنین سرویسی در دسترس نیست و خط تلفن ثابت ندارید؛ سراغ اینترنت TD-LTE بروید و یک سیم کارت TD-LTE به همراه یک مودم تهیه کنید.

در نهایت، پیشنهادم خرید یک مودم همراه یا مودم رومیزی 4G است. مدیریت و کنترل یک مودم 4G با یک سیم کارت و اینترنت بسیار راحت تر و بهتر از مدیریت چندین سیم کارت و اینترنت 4G است.

دقت کنید دانش آموزان و دانشجویان برای یک روز و یک هفته نیاز به اینترنت ندارند بلکه باید در تمام سال برایشان یک اتصال اینترنت پایدار، پرسرعت و با قیمت مناسب تهیه کنید.

شاید برای بسکمک از کاربران این سوال مطرح باشد که کار توسعه وی دی اس ال در ایران به کجا رسید؟ آغاز سال جدید برای کاربران با خبرهای…

باور نمی کردم هنوز مخابرات در حال توزیع مودم بیلیون 5500 به کاربران است. اما همین چند روز پیش یکی از خواننده های عزیز سایت پیام داد…

شرکت آنر از محصولات جدید خود در ایران رونمایی کرد. در میان ساعت های هوشمند مجیک واچ و ایربادهای جدید آنر، چشم مان به یک روتر گیمینگ…

اگر می خواهید یاد بگیرید که نوسان گیری ارزهای دیجیتال را چگونه آغاز کنید، ما در این راه به شما کمک خواهیم کرد. گفتنی است که…

این مقاله برای افرادی است که تصمیم به خرید مودم 4G نزتک 99C گرفتند ولی می خواهند بدانند دقیقا سرعت اینترنت و وای فای این مودم چقدر…

پس از اینترنت رایگان شاد، بسته اینترنت سه ماهه معلمان و 120 گیگابایت اینترنت رایگان اساتید و هیئت علمی دانشگاه ها، نوبت به عرضه اینترنت رایگان…

بسکمک از کاربران با قابلیت هات اسپات موبایل ویندوز 10 مشکل دارند. دستگاه موبایل یا تبلت یا لپ تاپ آن ها به هات اسپات موبایل ویندوز 10 وصل نمی شود…

چندین شرکت در حال انتقال دانش تولید مودم 5G به داخل کشور هستند. وزارت ارتباطات روی تولید مودم های نسل پنجم در داخل کشور برنامه ریزی کرده…

منبع: شبکه چی
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1005

به "آیا دانش آموزان به مودم نیاز دارند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا دانش آموزان به مودم نیاز دارند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دانش آموزان به مودم نیاز دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید