شروع کوشش برای ثبت جهانی قلعه سمیران

به گزارش مجله جهانگیر، فرماندار شهرستان قزوین به همراه 5 بخشدار شهرستان طی بازدید میدانی چند بنای تاریخی بخش طارم را آنالیز کردند. به گزارش خبرنگاران، محمد شفیعی با تأکید بر اهمیت قلعه سمیران اعلام کرد: این قلعه با 950 تا 1050 سال قدمت که مربوط به دوره دیلمیان است، جزو آثار باستانی شاخص استان است که به دلایلی مورد توجه قرار نگرفته و در حال فرسایش است.

شروع کوشش برای ثبت جهانی قلعه سمیران

وی گفت: با آنالیز های صورت گرفته این قلعه پتانسیل ثبت جهانی را نیز دارد و هم اکنون اقدامات لازم برای ثبت جهانی این بنای تاریخی را شروع می کنیم. فرماندار شهرستان قزوین ادامه داد: قلعه سمیران، امامزاده قاسم (ع) و برج ساسان می توانند در جذب توریست و در نهایت رشد بخش طارم نقش بسزایی داشته باشند که احتیاج است با برنامه ای کارشناسی شده برای قرار دریافت این آثار تاریخی در صندلی اصلی خود گام برداریم. قلعه سمیران در کنار دریاچه سپیدرود بر بالای تپه مرتفع سنگی که رود قزل اوزن از جنوب آن می گذرد قرار گرفته است و پیشینه این بنا را به قبل از اسلام نسبت می دهد.

  • مهجور ماندن شهرک صنعتی لیا

فرماندار شهرستان قزوین همچنین در بازدید از شهرک صنعتی لیا اظهار کرد: بی عدالتی در بازدیدها و معرفی شهرک صنعتی لیا باعث کند شدن چرخه فراوری در این شهرک شده است. متاسفانه شاهد تبعیض قائل شدن در انتخاب و معرفی واحدهای فراوریی برای بازدیدهای میدانی توسط مسئولان هستیم. به جرات می توان گفت دلیل اصلی مهجور ماندن این شهرک بی توجهی به واحدهای فراوریی و کم تحرکی بعضی از مسئولان این شهرک صنعتی است.

شفیعی گفت: شمار بسیاری از کارگران چشم انتظار نگاه ویژه دولت و ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور رونق فراوری در واحدهای صنعتی خود هستند. این امر فقط با اجرای عدالت در بازدیدها، توجه ویژه و معرفی این شهرک به سرمایه گذاران داخلی و خارجی تحقق می یابد. وی شرح داد: شهرک صنعتی لیا با فاصله 14 کیلومتری از شهرستان قزوین جزو شهرک های صنعتی با ظرفیت بالا در استان است. این شهرک با 25 سال سابقه در امر فراوری در سرعت بخشیدن به چرخه فراوری نقش بسزایی دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 42

به "شروع کوشش برای ثبت جهانی قلعه سمیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کوشش برای ثبت جهانی قلعه سمیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید