پرونده ویژه: همه آن چیزی که باید درباره مودم ایرانسل TF-i60 بدانید

به گزارش مجله جهانگیر، اغراق نیست که بگوییم هیچ مودمی در ایران به اندازه مودم ایرانسل TF-i60 (هواوی B612) معروف و پرسروصدا نشده است.

پرونده ویژه: همه آن چیزی که باید درباره مودم ایرانسل TF-i60 بدانید

همه اپراتورهای موبایل و TD-LTE این مودم را به مشتریان پیشنهاد می کنند. همه فروشگاه ها این مودم را با لاک شرکت های اپراتور موبایل مختلف به فروش می رسانند و نسخه های مختلفی از آن، لاک شده و آنلاک در بازار یافت می شود.

ده ها فروم و کانال و انجمن آنلاین برای این مودم راه اندازی شده است و صدها صفحه در وب برای تنظیمات و نصب آن پیدا می شود.

دلیل نخست فروش بالای این مودم، پشتیبانی همزمان از فرکانس های FDD و TDD است؛ یعنی اینترنت موبایل 4G LTE و TD-LTE که باعث می شود کاربران بتوانند به راحتی بین سیم کارت فورجی و سیم کارت TD-LTE سوئیچ کنند و برحسب نیاز و آنتن دهی و پوشش دهی از کدام از این اینترنت ها بهره ببرند.

دلیل دوم، رده LTE Cat 6 این مودم است که از سرعت 300 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند و یکی از پرسرعت ترین مودم ها برای اینترنت موبایل محسوب می شود. داشتن درگاه های ارتباطی RJ45 و RJ11، کانکتورهای سوکت آنتن خارجی و چندین ویژگی و قابلیت دیگر در این مودم هست که آن را برای کاربران جذاب کرده است.

اما همه حرف و حدیث ها پیرامون مودم ایرانسل TF-i60 خوب و مثبت و مزیت نیست. این مودم نقاط ضعف و معایبی هم دارد که بارها به آن ها اشاره شده است. وای فای تک بانده بسیار ضعیف، آنتن دهی نسبتا ضعیف، پنل رابط کاربری نه چندان قوی و مجهز و برخی اشکالات دیگر در این مودم مشهود هستند.

حالا، ما در پرونده ویژه پیش رو، می خواهیم درباره همه چیز مودم ایرانسل TF-i60 صحبت کنیم؛ از تنظیمات و آپدیت فریم ویر این مودم تا معرفی آنتن های مختلف و ترفندهایی برای افزایش سرعت وای فای و اینترنت و آنتن دهی و پرسش های مهمی که بین کاربران مطرح است.

برای باز کردن هر مقاله این پرونده ویژه، روی لینک آبی رنگ مقاله کلیک کنید:

5 دلیل برای نخریدن مودم TF-I60 ایرانسل

یک کاربر با خرید این مودم هم می تواند از اینترنت موبایل 4G و هم از اینترنت ثابت بی سیم TD-LTE استفاده کند و بعد آن را روی وای فای برای دستگاه های دیگر به اشتراک بگذارد. خوب این قابلیت ها خیلی خوب هستند و اهمیت زیادی دارند ولی آیا برای خرید این مودم کافی هستند؟

به جای مودم TF-I60 ایرانسل کدام مودم ها را بخریم؟

یکی از سوالاتی که کاربران مرتبا مطرح می کنند؛ بحث خرید مودم TF-i60 یا مودم مناسب دیگری به عنوان جایگزین این مودم است. اما کدام مودم های ایرانسل بهتر از مودم TF-i60 هستند و بهتر است آن ها را خریداری کنیم؟

5 روتر بی سیم برای تقویت وای فای مودم TF-I60

مودم روتر ایرانسل TF-i60 (هواوی B612) از وای فای دو بانده پشتیبانی می کند ولی قدرت چندان جالبی ندارد و نمی تواند سرعت اینترنت روی شبکه های 4.5G یا TD-LTE را بی سیم به دستگاه های دیگر برساند. کاربران زیادی از دست وای فای مودم معروف این روزهای بازار ایران شاکی هستند و اگرچه پول نسبتا زیادی بابت خرید آن پرداختند ولی نمی توانند با کمی دور شدن از آن، یک وای فای خوب را تجربه کنند.

چگونه فریم ویر مودم های B612 یا TF-I60 را به روزرسانی کنیم؟

فریم ویر جدید این مودم برخی مسائل گذشته را رفع می کند و مهم ترین ویژگی آن، دسترسی به حالت تجمیع فرکانس (CA) با MIMO 4×4 است که سرعت و آنتن دهی بیشتری به همراه دارد.

همه آن چه که باید درباره آنتن خارجی مودم ایرانسل TF-I60 بدانید

در این مطلب به همه پرسش ها درباره آنتن مودم ایرانسل Tf-i60 یا هواوی B612 پاسخ داده شده است. بسکمک از کاربران دوست دارند قدرت آنتن دهی این مودم را افزایش دهند و یکی از روش ها خرید آنتن خارجی است اما چه آنتنی و برای چه فرکانسی؟

معرفی آنتن تقویتی 4G قلمی برای مودم های ایرانسل TF-I60 و هواوی B612

بسکمک از کاربران سایت درخواست کرده بودند چند مدل آنتن تقویتی 4G برای مودم های هواوی یا مودم ایرانسل TF-i60 معرفی کنم و حالا فروشگاه های اینترنتی چند مدل دارند؛ مناسب دیدم این مدل ها را برای همه خواننده های سایت معرفی کنم.

چرا مودم ایرانسل TF-I60 آنتن نمی دهد + راهکار

سوال: به تازگی مودم ایرانسل TF-i60 خریدم و می خواهم در بیرون از شهر در یک کارگاه استفاده کنم. متاسفانه هنگامی که مودم را به کارگاه بردم؛ متوجه شدم آنتن نمی دهد و هیچ یک از چراغ های آن روشن نمی شوند.

5 روش تقویت وای فای مودم ایرانسل TF-I60

مودم ایرانسل TF-i60 یا هواوی B612 در بخش سرعت اینترنت 4G و TD-LTE کیفیت رضایت بخشی دارد. از حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت روی 4G و 150 مگابیت روی TD-LTE پشتیبانی می کند و در رده LTE Cat6 است. اما غالب کاربران از وای فای این مودم راضی نیستند.

5 ترفند افزایش سرعت اینترنت مودم ایرانسل TF-I60

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از سرعت پایین یا آنتن دهی ضعیف مودم ایرانسل TF-i60 به ستوه آمدید؛ شاید ترفندهای زیر بتوانند نجات دهنده باشند و کمک کنند سرعت اینترنت و وای فای بهتری داشته باشید.

آنتن TD-LTE برای تقویت مودم های هواوی B612 و ایرانسل TF-I60

کاربران زیادی هستند که به دنبال یک آنتن TD-LTE می گردند. آنتن هایی که در فروشگاه ها عمدتا دیده می شود؛ فقط از فرکانس های رادیویی FDD یا شبکه های فورجی عادی پشتیبانی می کنند و برای تقویت اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت مناسب نیستند. اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت روی باندهای رادیویی 41 و 43 عرضه شدند که از دسترس آنتن های فورجی خارج هستند.

درگاه تلفن ثابت RJ11 مودم ایرانسل TF-I60 به چه دردی می خورد؟

تا کنون چندین کاربر درباره درگاه RJ11 مودم ایرانسل TF-i60 (همان هواوی B612) سوال پرسیده و ابهاماتی را مطرح کردند. همان طور که می دانید مودم TF-i60 یکی از پرفروش ترین مودم های بازار در سال های اخیر بوده است و همه اپراتورهای اینترنت TD-LTE آن را لاک و به مشتریان خود عرضه کردند.

بالاخره مودم TF-I60 وای فای دوبانده دارد یا خیر؟ چگونه فرکانس 5 گیگاهرتز را فعال کنیم؟

یکی از پرتکرارترین سوالات درباره مودم ایرانسل TF-i60 و البته مودم هواوی B612 (همه مدل ها) این است که آیا وای فای تک بانده دارد یا وای فای دو بانده؟ واضح تر اینکه آیا از استاندارد 802.11n برخوردار است یا از استاندارد 802.11ac هم پشتیبانی می کند؟

منبع: شبکه چی
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1357

به "پرونده ویژه: همه آن چیزی که باید درباره مودم ایرانسل TF-i60 بدانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "پرونده ویژه: همه آن چیزی که باید درباره مودم ایرانسل TF-i60 بدانید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ویژه: همه آن چیزی که باید درباره مودم ایرانسل TF-i60 بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید