شاسی بلند نو ژاپنی در ایران

به گزارش مجله جهانگیر، وزل (Vezel) درواقع همان هوندا HR-V است که پیشینهٔ آن به سال 1999 بازمی شود و هم اکنون در نسل سوم خود قرار گرفته است که در سال 2021 معرفی گردید.

شاسی بلند نو ژاپنی در ایران

به گزارش خبرنگاران ، HR-V که در کشورهای مختلف سراسر دنیا عرضه می گردد، یکی از محبوب ترین محصولات هوندا به شمار میرود. این خودرو در بازارهای ژاپن و چین با نام وزل عرضه می گردد و ازآنجایی که نمونه های وارداتی به ایران مونتاژ چین هستند، در کشورمان هم نام وزل را می بینیم. این خودرو به وسیله جوینت ونچر GAC هوندا در چین فراوری می گردد. جالب اینکه همین خودرو با نام اصلی HR-V و پیشرانهٔ هیبریدی هم وارد شده است. علاوه بر این، نسخهٔ الکتریکی وزل که با نام eNS1 شناخته می گردد نیز به ایران آورده شده اند.

به نقل از پدال، وزل وارداتی از یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی استفاده می نماید که 124 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم به وسیله یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می گردد. هرچند این اعداد برای یک موتور تنفس طبیعی با تنها 1500 سی سی حجم قابل توجه هستند ولی وقتی در کنار وزن 1296 کیلوگرمی وزل قرار می گیرد، نباید انتظار شتاب چندان بالایی را داشته باشید به گونه ای که 12.1 ثانیه طول می کشد تا این کراس اوور کوچک از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو هم 178 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

طراحی، داخل و امکانات هوندا وزل

طراحی بیرونی وزل با خطوط ساده تر نسبت به نسل قبلی و بخش عقبی شیب دار و کوپه مانند، در نگاه اول مطمئناً چشم نواز به نظر می رسد. بعلاوه داخل خودرو هم با سطح بالایی از کیفیت، به اندازهٔ بیرون چشمگیر است. اگر در پی کراس اوور کوچکی با صندوق بار بزرگ هستید، وزل مناسب شما نخواهد بود. البته هرچند صندوق بار این خودرو با ظرفیت 335 لیتر ناکافی به نظر می رسد ولی به لطف ویژگی خلاقانهٔ موسوم به صندلی های جادویی در عقب، پشتی صندلی ها هنگام خواباندن کاملاً صاف می گردد و فضای بار زیادی را با 1305 لیتر حجم فراهم می نماید.

این کراس اوور ژاپنی 4,380 میلی متر طول، 1,790 میلی متر عرض و 1,590 میلی متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن 2,610 میلی متر است. در داخل برای سرنشینان جلو فضای زیادی وجود دارد و سرنشینان عقب نیز در صندلی های کناری راحت خواهند بود ولی در صندلی وسط فضای کمی تنگ است. فضای زانو هم برای سرنشینان عقب کناری بسیار عالی است هرچند که خط سقف کمی شیب دار روی فضای سر تأثیر منفی گذاشته است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1404 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1404 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2181

به "شاسی بلند نو ژاپنی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند نو ژاپنی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید