رکوردشکنی 16 هزار کیلومتری در آسمان ، 19 ساعت پرواز از نیویورک تا سیدنی

به گزارش مجله جهانگیر، یک فروند هواپیمای بویینگ دریم لاینر از بزرگ ترین خطوط هوایی استرالیا در یک پرواز آزمایشی بدون توقف فاصله 16 هزار کیلومتری میان نیویورک تا سیدنی را در 19 ساعت طی کرد.

رکوردشکنی 16 هزار کیلومتری در آسمان ، 19 ساعت پرواز از نیویورک تا سیدنی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رکورد تاریخی 19 ساعت پرواز بدون توقف از نیویورک تا سیدنی صبح روز یکشنبه با فرود آمدن هواپیمای دریم لاینر در فرودگاهی در ساحل شرقی استرالیا به نام شرکت کانتاس ثبت شد. 50 مسافر و خدمه دریم لاینر 16200 کیلومتر در آسمان بودند و پس از 19 ساعت و 16 دقیقه از نیویورک در قاره آمریکا به سیدنی در قاره اقیانوسیه رسیدند.

آلن جویس، از مدیران ارشد کانتاس و یکی از مسافران پرواز 16 هزار کیلومتری بویینگ دریم لاینر پس از نشستن هواپیما در سیدنی گفت: این لحظه ای واقعا تاریخی برای کانتاس، لحظه ای واقعا تاریخی برای صنعت هوایی استرالیا و لحظه ای واقعا تاریخی برای دنیای هوانوردی است. آنچه صبح روز یکشنبه در استرالیا رقم خورد، طولانی ترین پرواز تجاری تاریخ بود که می تواند یک دگرگونی اساسی در صنعت هوانوردی به وجود آورد.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا در پیش بینی های خود اعلام نموده است آمار 4.6 میلیارد سفر هوایی در امسال میلادی تا کمتر از 20 سال آینده یعنی تا 2037 حدود 100 درصد افزایش می یابد و به 8.2 میلیارد سفر می رسد. با شرایط فعلی، هیچ هواپیمایی نمی تواند فاصله میان نیویورک تا سیدنی را با جایگاه های پر طی کند و پرواز کانتاس هم با مسافران و خدمه محدود و کمترین میزان بار انجام شد.

هدف از برنامه ریزی و اجرای این پرواز آزمایشی آنالیز تاثیر 19 ساعت حضور در هواپیما بر بدن و ذهن خلبانان، خدمه پرواز و البته مسافران بوده است. نکته جالب اینکه پرواز کانتاس پس از فرود آمدن در سیدنی برای حدود 70 دقیقه دیگر سوخت داشت و می توانست همچنان به راستا ادامه دهد.

کانتاس میخواهد یک پرواز آزمایشی بدون توقف هم بین لندن و سیدنی انجام دهد و انتظار می رود برنامه خود را برای پروازهای بدون توقف تا خاتمه سال اعلام کند. هر چند شاید اولین پرواز طولانی بدون توقف در سال های 2022 یا 2023 اجرایی گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 234

به "رکوردشکنی 16 هزار کیلومتری در آسمان ، 19 ساعت پرواز از نیویورک تا سیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی 16 هزار کیلومتری در آسمان ، 19 ساعت پرواز از نیویورک تا سیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید