راهنمای خرید برترین گوشی تا 6 میلیون تومان؛ معرفی گزینه های مالی و کار راه انداز

به گزارش مجله جهانگیر، امروزه با توجه به پیشرفت فناوری، گوشی های هوشمند به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در زندگی ما قرار گرفته اند. اما با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولات موجود در بازار و بعلاوه قیمت های گوناگون، خرید یک گوشی هوشمند با قیمت مناسب و کاربردی، برای بسیاری از افراد چالش برانگیز است. اگر در نظر دارید با بودجه ای محدود یک گوشی هوشمند کیفیت بالا تهیه کنید، با خبرنگاران در راهنمای خرید برترین گوشی تا 6 میلیون تومان همراه شوید، چرا که در این مطلب قصد داریم چند گوشی هوشمند باکیفیت و کار راه انداز از برندهای مختلف در بازار را به شما معرفی و آنالیز کنیم تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

راهنمای خرید برترین گوشی تا 6 میلیون تومان؛ معرفی گزینه های مالی و کار راه انداز

آنر X7a؛ گوشی برتر آنر تا 6 میلیون

نمایشگر6.75 اینچی LCD
پردازنده پردازنده هلیو G37
باتری 6000 میلی آمپر ساعتی
دوربینسنسور 50 مگاپیکسلی اصلی - 5 مگاپیکسلی اولترا واید - 2 مگاپیکسلی ماکرو - 2 مگاپیکسلی عمق میدان

اگر در بازار گوشی های هوشمند در پی خرید بهترین گوشی از نظر باتری تا رنج 6 میلیون تومان هستید، گزینه ای بهتر از آنر X7a پیدا نخواهید کرد. آنر برای این گوشی هوشمند مالی خود از یک باتری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده و شارژدهی حداقل سه روزه را به کاربرانش ارائه می دهد که بسیار عالی است؛ چرا که این باتری با چنین ظرفیتی در این رده قیمتی کمتر پیدا می گردد. بعلاوه این گوشی هوشمند از سرعت شارژ 22.5 واتی نیز پشتیبانی می نماید. نمایشگر این گوشی هوشمند مالی 6.75 اینچی از جنس LCD IPS است که رزولوشن تصویر 720 در 1600 پیکسل را برای کاربران به نمایش می گذارد و از رفرش ریت 60 هرتزی نیز پشتیبانی می نماید.

این گوشی هوشمند آنر مجهز به پردازنده 12 نانومتری هلیو G37 شرکت مدیاتک است که به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 به انجام وظیفه می پردازد. 6 یا 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی پردازنده این گوشی هوشمند را همراهی می نمایند. آنر X7a قدرت پردازشی بالایی ندارد و کاربران صرفا می توانند از این گوشی هوشمند برای انجام کارهای سبک روزمره خود استفاده نمایند. بنابراین برای اهداف گیمینگ مناسب نیست. دوربین اصلی این گوشی، 50 مگاپیکسلی است و در کنار آن نیز سنسور اولترا واید 5 و دو سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان و ماکرو به چشم می خورد.

دوربین اصلی آنر X7a قابلیت فیلم برداری 1080P با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می دهد و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن نیز عملکرد مناسبی را به نمایش می گذارد. این گوشی هوشمند آنر از جک 3.5 میلی متری صدا نیز بهره می برد و حسگر اثر انگشت روی فریم جانبی اش نیز دیده می گردد. بعلاوه کاربران می توانند با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، فضای ذخیره سازی این گوشی هوشمند را افزایش دهند.

نکات منفی این گوشی:

  • رزولوشن پایین نمایشگر
  • پردازنده ضعیف
  • نداشتن لرزشگیر اپتیکال
  • عدم وجود حسگر نور محیط

ریلمی C53؛ بهترین گوشی تا 6 میلیون ریلمی

نمایشگر6.74 اینچی LCD
پردازندهپردازنده Unisoc Tiger T612
باتری5000 میلی آمپر ساعتی
دوربینسنسور 108 مگاپیکسلی اصلی - 2 مگاپیکسلی عمق میدان

علاقه مندان به گوشی های هوشمند ریلمی می توانند مدل C53 را به عنوان یکی از بهترین گزینه های پیش روی خود در نظر بگیرند. این گوشی هوشمند ریلمی جزو پرفروش های بازار است و حدود 80 درصد از کاربران خبرنگاران در این رده قیمتی، خرید این محصول را به سایر کاربران پیشنهاد نموده اند. این گوشی هوشمند که از لحاظ طراحی پنل پشتی بسیار شبیه گوشی های آیفون است است، مجهز به نمایشگر 6.74 اینچی از جنس LCD IPS است و رفرش ریت 90 هرتزی و وضوح تصویر 1080 در 2400 را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه نباید حداکثر روشنایی نمایشگر 560 نیتی این محصول را از قلم بیندازیم که برای استفاده کاربران در زیر نور آفتاب کار راه انداز است و در این رنج قیمتی قابل قبول به شمار می رود.

ریلمی C53 را احتمالاً می توان بهترین گوشی تا سقف 6 میلیون تومان در بازار از لحاظ سیستم دوربین دانست؛ چرا که این گوشی هوشمند مالی ریلمی از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی در پنل پشتی بهره می برد که کیفیت تصویر بسیار مناسبی دارد. در کنار این دوربین، شاهد قرارگیری یک دوربین عمق میدان با دقت تصویر دو مگاپیکسلی هستیم. ریلمی برای این گوشی هوشمند خود از پردازنده 12 نانومتری Unisoc Tiger T612 استفاده نموده که انتظار چندانی نمی توان از آن داشت و صرفاً برای انجام کارهای سبک و روزمره کاربران کارآمد خواهد بود. این تراشه را 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می نمایند و عملکرد نرم و روانی را به لطف اندروید 13 و رابط کاربری Realme UI در اختیار کاربران قرار می دهند.

قابلیت فیلم برداری دوربین این گوشی به 1080P با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه محدود شده و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز در پنل جلویی این گوشی هوشمند دیده می گردد. این محصول شارژدهی بسیار مناسبی دارد و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن با سرعت شارژ 18 وات انرژی مجدد خود را به دست می آورد. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند ریلمی می توان به درگاه جک 3.5 میلی متری صدا و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD اشاره نمود که کاربران امکان افزایش فضای ذخیره سازی آن را خواهند داشت.

نکات منفی این گوشی:

  • حاشیه های زیاد اطراف نمایشگر
  • پردازنده ضعیف
  • نداشتن لرزشگیر اپتیکال
  • عدم وجود دوربین اولترا واید

گلکسی A14؛ بهترین گوشی تا 6 میلیون سامسونگ

نمایشگر6.6 اینچی LCD
پردازندهاگزینوس 1330
باتری5000 میلی آمپر ساعتی
دوربینسنسور 50 مگاپیکسلی اصلی - 2 مگاپیکسلی عمق میدان- 2 مگاپیکسلی ماکرو

سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی A14 خود را به عنوان جانشین پرفروش ترین گوشی مالی خود یعنی گلکسی A13 با ویژگی های کار راه انداز در اختیار کاربران قرار داده و این گوشی تا به اینجا توانسته رضایت کاربران زیادی را به دست بیاورد. حدود 88 درصد از خریداران این گوشی در خبرنگاران ، خرید آن را به سایر کاربران پیشنهاد نموده اند. بنابراین اگر در پی خرید بهترین گوشی سامسونگ تا 6 میلیون تومان در بازار هستید، احتمالاً این گوشی تجربه خرید لذت بخشی را برای شما رقم خواهد زد.

این گوشی هوشمند مالی از یک نمایشگر بزرگ 6.6 اینچی از جنس PLS LCD بهره می برد و قابلیت های بسیار خوبی نظیر تراکم پیکسلی 400 پیکسل بر هر اینچ، وضوح 1080 در 2408 و پشتیبانی از رفرش ریت 90 هرتزی را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه روشنایی صفحه نمایش این گوشی هوشمند به حدی است که شما می توانید در زیر نور آفتاب نیز از آن استفاده کنید. تراشه 5 نانومتری اگزینوس 1330 به عنوان قلب تپنده این محصول به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 به انجام وظیفه می پردازند و کاربران را در اجرای بازی های محبوب و اپ های کاربردی تا حد قابل قبولی همراهی می نمایند. البته انتظار چندان زیادی نمی توانید از پردازنده این گوشی داشته باشید و پس از مدتی بازی کردن، به علت نداشتن سیستم خنک نماینده قوی، گوشی داغ می نماید.

کاربران می توانند از بین 4 یا 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی دست به انتخاب بزنند. این گوشی از اندروید 13 و رابط کاربری One UI Core 5 بهره می برد تا عملکرد روان و بدون مسئله ای را برای کاربران به ارمغان بیاورد. البته اکنون کاربران می توانند سیستم عامل این گوشی هوشمند را به اندروید 14 و رابط کاربری One UI Core 6 به روزرسانی نمایند. این گوشی طبق وعده سامسونگ، چهار سال به روزرسانی اندروید و پنج سال به روزرسانی امنیتی دریافت خواهد نمود. سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان نیز در پنل پشتی این گوشی مالی به چشم می خورد.

قابلیت فیلم برداری 1080P با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه برای این گوشی هوشمند مالی سامسونگ در دسترس است. بعلاوه نباید دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی گلکسی A14 را از قلم بیندازیم. غول کره ای دنیای فناوری برای این گوشی هوشمند خود از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی استفاده نموده که با پشتیبانی از سرعت 15 واتی، در مدت زمان قابل قبولی شارژ می گردد. این گوشی مجهز به جک 3.5 میلی متری صدا نیز است و حسگر اثر انگشت تعبیه شده روی فریم جانبی نیز سرعت عمل بسیار مناسبی را از خود ارائه می دهد. بعلاوه نباید سیستم صوتی باکیفیت بهترین گوشی تا قیمت 6 میلیون سامسونگ را از قلم بیندازیم.

نکات منفی این گوشی:

  • سرعت نسبتا پایین شارژر
  • نمایشگر خیلی روشن نیست
  • دوربین فوق عریض ندارد
  • دوربین ماکرو عملکرد خوبی ندارد

پوکو M5s؛ گوشی گیمینگ شیائومی تا 6 میلیون

نمایشگر6.43 اینچی AMOLED
پردازندههلیو G95
باتری5000 میلی آمپر ساعتی
دوربینسنسور 64 مگاپیکسلی اصلی - 2 مگاپیکسلی عمق میدان - 2 مگاپیکسلی ماکرو - 8 مگاپیکسلی اولترا واید

اگر از کاربران گیمر هستید و در بین بهترین گوشی ها با بودجه تا 6 میلیون تومان در بازار در پی یک گزینه خرید بسیار مناسب می گشت، قطعاً از انتخاب گوشی هوشمند پوکو M5s پشیمان نخواهید شد. این گوشی در سال 2022 راهی بازار شده ولی با وجود اینکه نسبتا قدیمی به شمار می رود، در بازار ایران همچنان ارزش خرید بالایی دارد. شیائومی برای این گوشی هوشمند مالی خود از یک پنل 6.43 اینچی از جنس AMOLED استفاده نموده که کیفیت تصویر بسیار مناسبی در این رنج قیمتی دارد و حداکثر روشنایی تصویر آن به نرخ خیره نماینده 1100 نیتی می رسد که برای یک گوشی مالی بی نظیر محسوب می گردد.

به لطف این ویژگی، کاربران در زیر نور شدید آفتاب هیچ مسئله ای برای کار با گوشی خود نخواهند داشت. بعلاوه باید به رزولوشن تصویر 1080 در 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 409 پیکسل بر هر اینچ این گوشی نیز اشاره کنیم که به همراه محافظ گوریلا گلس کورنینگ 3 یک پکیج بسیار کامل و مناسب را برای کاربران به همراه می آورد. غول چینی دنیای فناوری پردازنده 12 نانومتری هلیو G95 مدیاتک را به عنوان مغز متفکر این گوشی هوشمند مورد استفاده قرار داده که با همراهی Mali-G76 MC4 به عنوان پردازنده گرافیکی به انجام وظیفه می پردازد. اگر در پی انجام کارهای معمولی با گوشی پوکو M5s هستید، با مسئله ای روبرو نخواهید شد. با این حال، برای اجرای بازی های سنگین مانند Call Of Duty، بهتر است گرافیک و فریم ریت را پایین بیاورید تا بتوانید بازی را به خوبی اجرا کنید. در کل، این گوشی با پردازنده 12 نانومتری خود، برای انجام کارهای روزمره و بازی هایی با گرافیک میانه مناسب است.

8 یا 6 یا 4 گیگابایت حافظه رم و 256 یا 128 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز این پردازنده را همراهی می نمایند تا دست کاربران برای انتخاب کانفینگ متناسب با احتیاج خود باز باشد. سیستم دوربین این گوشی هوشمند شیائومی از چهار سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، دو سنسور 2 مگاپیسلی ماکرو و عمق میدان نیز بهره می برد که به طور کلی عملکرد مناسبی دارد و عکس های خوبی می توانید با این سیستم دوربین به ثبت برسانید. یکی از ویژگی های شاخص سیستم دوربین این گوشی، قابلیت فیلم برداری 4K با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه است که در دسترس کاربران واقع شده است. بعلاوه باید به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند شیائومی اشاره کنیم که با کیفیت 1080P به فیلم برداری می پردازد.

شیائومی به عنوان منبع تغذیه ردمی پوکو M5s از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده که شارژدهی معمولی را به کاربران ارائه می دهد. اما این گوشی یک شارژر 33 واتی پرسرعت در جعبه دارد که به لطف آن، شما تنها در عرض 30 دقیقه می توانید باتری آن را از صفر به درصد شارژ 64 برسانید. این گوشی هوشمند از درگاه کارت حافظه میکرو SD برای افزایش فضای ذخیره سازی، جک 3.5 میلی متری صدا و اسپیکرهای استریو بهره می برد و حسگر اثر انگشت آن روی پنل جانبی نیز عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان می دهد.

نکات منفی این گوشی:

  • پشتیبانی از رفرش ریت 60 هرتزی
  • دوربین ماکرو عملکرد خوبی ندارد

موتو G13؛ بهترین گوشی موتورولا تا 6 میلیون تومان

نمایشگر6.5 اینچی IPS LCD
پردازندههلیو G85
باتری5000 میلی آمپر ساعتی
دوربینسنسور 50 مگاپیکسلی اصلی - 2 مگاپیکسلی عمق میدان - 2 مگاپیکسلی ماکرو

گوشی موبایل موتورولا مدل موتو G13 یکی از گوشی های هوشمند تازه این شرکت است که با ویژگی های بسیاری ارائه شده و توانسته رضایت حدود 74 درصدی خریدارانش در خبرنگاران را نیز به دست بیاورد. این گوشی با صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل از نوع IPS LCD و پشتیبانی از رفرش ریت 90 هرتزی، تجربه بصری بسیار خوبی را برای کاربران فراهم می نماید. بعلاوه این گوشی با سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری My UX روانه بازار شده و از پردازنده 12 نانومتری هلیو G85 با هشت هسته پردازشی و فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز بهره می برد که عملکرد قابل قبولی را در برابر برندهای مشابه ارائه داده است.

64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم برای این گوشی هوشمند موتورولا در نظر گرفته شده که با پشتیبانی از درگاه کارت حافظه میکرو SD، امکان افزایش فضای ذخیره سازی آن نیز وجود دارد. دوربین های گوشی موتو G13 شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین عمق میدان 2 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی می گردد که در پنل پشتی این گوشی جای خوش نموده است. بعلاوه این گوشی هوشمند نیز از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز بهره می برد. موتورولا در این گوشی هوشمند خود به قابلیت فیلم برداری 1080P با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه بسنده نموده است.

گوشی موتو G13 دارای باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که با این ظرفیت، توانسته نظر کاربران را به خود جذب کند. بعلاوه این گوشی از شارژر سریع 10 واتی پشتیبانی می نماید که باعث می گردد باتری گوشی در مدت زمان طولانی شارژ گردد. علاوه بر این باید به حسگر اثر انگشت روی فریم جانبی، اسپیکرهای استریو و جک 3.5 میلی متری صدای این گوشی نیز اشاره کنیم که در لیست بهترین گوشی تا 6 میلیون بازار می توان آن را قرار داد.

نکات منفی این گوشی:

  • رزولوشن و روشنایی بسیار پایین نمایشگر
  • سرعت شارژ پایین
  • پردازنده میانه

گلکسی A04s؛ گوشی مقرون به صرفه قیمت سامسونگ

نمایشگر6.5 اینچی PLS LCD
پردازندهاگزینوس 850 سامسونگ
باتری5000 میلی آمپر ساعتی
دوربینسنسور 50 مگاپیکسلی اصلی - 2 مگاپیکسلی عمق میدان - 2 مگاپیکسلی ماکرو

سامسونگ برای کاربرانی که بودجه کمی دارند، گزینه های مناسبی در نظر گرفته که گلکسی A04s، یکی از بهترین ها در این زمینه به شمار می رود. این گوشی هوشمند که محصول سال 2022 است، همچنان ارزش خرید بسیار بالایی دارد و رضایت حدود 83 درصدی خریداران این گوشی در خبرنگاران ، بار دیگر به این موضوع اشاره می نماید. غول کره ای تکنولوژی این گوشی هوشمند را به یک نمایشگر 6.5 اینچی از جنس PLS LCD مجهز نموده که رزولوشن 720 در 1600 و تراکم پیکسلی 270 پیکسل بر اینچ را ارائه می دهد. کاربران به لطف پشتیبانی این محصول از رفرش ریت 90 هرتزی، شاهد اسکرول روانی خواهند بود. بعلاوه حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی نیز به 400 نیت می رسد که برای استفاده در زیر نور آفتاب چندان مناسب نیست.

اگزینوس 850 سامسونگ به عنوان مغز متفکر این گوشی هوشمند به انجام وظیفه می پردازد و بعلاوه 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم برای استفاده کاربران در این گوشی مالی تعبیه شده است. البته کاربران می توانند فضای ذخیره سازی این گوشی را به لطف درگاه کارت میکرو SD افزایش دهند. پردازنده این گوشی هوشمند به خوبی از پس انجام کارهای سبک روزمره کاربران بر می آید، اما برای انجام کارهای سنگین خیلی نمی توانید روی آن حساب باز کنید.

در پنل پشتی گلکسی A04 سامسونگ سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان و ماکرو به چشم می خورد. قابلیت فیلم برداری این گوشی به کیفیت 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه محدود شده که برای یک گوشی در این رنج قیمتی کاملاً منطقی است. برای دوربین سلفی این گوشی از سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده شده که تصاویر باکیفیتی را به ثبت می رساند. در نهایت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن با پشتیبانی از سرعت شارژ 15 واتی، انرژی لازم برای فعالیت این گوشی را به خوبی تأمین می نماید. این گوشی جک 3.5 میلی متری صدا دارد و حسگر اثر انگشت آن نیز روی فریم جانبی تعبیه شده است.

نکات منفی این گوشی:

  • روشنایی بسیار پایین نمایشگر
  • سرعت شارژ پایین
  • پردازنده میانه
  • دوربین فوق عریض ندارد

سخن پایانی

در راهنمای خرید گوشی تا 6 میلیون تومان به معرفی و آنالیز چند محصول باکیفیت و کار راه انداز از برندهای مطرح پرداختیم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 11 آذر 1402 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2062

به "راهنمای خرید برترین گوشی تا 6 میلیون تومان؛ معرفی گزینه های مالی و کار راه انداز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین گوشی تا 6 میلیون تومان؛ معرفی گزینه های مالی و کار راه انداز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید