تیراندازی در شیکاگو ، پلیس آمریکایی کشته شد

به گزارش مجله جهانگیر، در ادامه خشونت های مرتبط با تیراندازی در ایالات متحده، یک مأمور پلیس آمریکا در جریان حادثه تیراندازی در شیکاگو جان خود را از دست داد و یک افسر پلیس آمریکایی دیگر زخمی شد.

تیراندازی در شیکاگو ، پلیس آمریکایی کشته شد

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، در یک حادثه تیراندازی که ساعت 21:00 شنبه شب به وقت محلی در بخش جنوبی شهر شیکاگو واقع در استان ایلینوی آمریکا به وقوع پیوست، دست کم یک مأمور پلیس کشته و یک پلیس زخمی شد.

دیوید براون سرپرست اداره پلیس شیکاگو در بیانیه ای در این خصوص اعلام نمود که اداره پلیس شیکاگو یکی از افسران پلیس خود را در تیراندازی خشونت بار انجام داد و شرایط جسمانی یک افسر پلیس دوم که مورد اصابت گلوله نهاده شده، وخیم است.

گزارش رسانه های آمریکایی حاکی از آن است که دو مظنون حادثه تیراندازی مذکور بلافاصله پس از تیراندازی بازداشت شدند.

طبق این گزارش، یکی از مظنونین حادثه تیراندازی فوق هم مورد اصابت گلوله نهاده شد و زخمی شد و نیروهای امنیتی وی را بیمارستان منتقل کردند.

طبق این گزارش، یک مظنون سوم که یک زن بوده است هم اواخر شب گذشته به وقت محلی تحت تعقیب پلیس قرار داشت.

هنوز هیچ گونه جزئیاتی در مورد دلیل حادثه تیراندازی در شیکاگو منتشر نشده است و فقط گفته شده است که در جریان ایست بازرسی پلیس، حادثه تیراندازی اتفاق افتاده است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت های مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا منجر می گردد که روزانه تعداد هم در آن کشته می شوند اما لابی سلاح در آمریکا به میزان ای قدرتمند است که تا به امروز کنگره آمریکا هم حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور نشده است.

گزارش ها حاکی از آن است که شیکاگو در تابستان امسال میلادی با بالا رفتن خشونت های مرتبط با شلیک گلوله روبرو بوده است به طوری که ماه گذشته تنها در یک شب، دست کم سه نفر بر اثر شلیک گلوله در چهار حادثه تیراندازی مجزا در این شهر جان خود را از دست دادند و 17 نفر دیگر هم زخمی شدند.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که در جریان تعطیلات چهارم جولای (13 تیرماه) در بیش از 500 تیراندازی در سراسر ایالات متحده، دست کم 233 نفر کشته شدند و 618 نفر هم زخمی شدند.

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در پنج ماه اول سال 2021، در حادثه های مرتبط با تیراندازی در ایالات متحده، بیش از هشت هزار و 100 نفر کشته شدند یا می توان گفت که به طور میانگین 54 نفر در هر روز در حادثه های مرتبط با تیراندازی در آمریکا جان خود را از دست دادند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1518

به "تیراندازی در شیکاگو ، پلیس آمریکایی کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیراندازی در شیکاگو ، پلیس آمریکایی کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید