برترین مکان ها برای موج سواری در ترکیه کدامند؟ (تور ارزان ترکیه)

به گزارش مجله جهانگیر، در سراسر جهان، ترکیه را به عنوان مقصدی فوق العاده برای گشت و گذار و خرید می شناسند. اما ضروری است بدانید، ترکیه برای علاقه مندان به ماجراجویی و هیجان نیز مقصدی فوق العاده است. غواصی، موج سواری، رفتینگ و تفریحات آبی از جمله هیجاناتی است که در ترکیه می توانید تجربه کنید. در این مطلب، از هیجان موج سواری در آب های ترکیه خواهیم گفت. اگر از موج سواری لذت می برید، قبل از سفر به ترکیه این مطلب را بخوانید تا با برترین مقاصد این کشور برای موج سواری آشنا شوید.

برترین مکان ها برای موج سواری در ترکیه کدامند؟ (تور ارزان ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

چرا در ترکیه موج سواری کنیم؟

از آن جا که ترکیه از سه طرف به دریا راه دارد، تفریحات آبی بی شماری از جمله موج سواری را می توانید در این کشور تجربه کنید. دریاهای سیاه و مرمره، اژه و مدیترانه به وسیله تنگه بسفر و داردانل به دریای آزاد راه می یابند و موقعیت ویژه ای به کشور ترکیه می بخشند. با این توضیحات، باید حدس زده باشید که چرا ترکیه به چنان مقصد محبوبی برای موج سواری تبدیل شده است.

مدارس موج سواری در ترکیه

اگر تا به حال تجربه موج سواری نداشته اید، مدارس موج سواری ترکیه برای شما هستند. مدارس موج سواری ترکیه، اصول اولیه موج سواری را به شما آموزش می دهند و در صورت احتیاج، لوازم مورداحتیاج موج سواری را در اختیارتان می گذارند. از آن جا که موج سواری در ترکیه پرطرفدار شده، مدارس بی شماری در سواحل دریای اژه و مدیترانه برای آموزش این ورزش هیجانی، برپا شده اند. معروف ترین این مدارس در شهرهای بدروم، استانبول، گوکچه آدا و آلاچاتی برقرارند.

موج سواری در دریای سیاه (black sea) ترکیه

دریای سیاه در نزدیکی استانبول واقع شده و به همین جهت بسیار پرطرفدار است. علاوه بر نزدیکی به استانبول، آب ها و امواج آن برای موج سواری و به طور کلی تفریحات ساحلی بسیار مناسب است. اگر در پی برترین مکان برای موج سواری در نزدیکی استانبول می شد، به سمت روستای روملی فنری (Rumeli feneri) بروید. در فصول گرم سال موج سواران بی شماری را خواهید دید که در آب های دریای سیاه در این روستا مشغول موج سواری هستند. تماشای هیجان موج سواری در این مکان از خاطرتان نخواهد رفت. ساحل سوما، در کیلیوس، در نزدیکی استانبول، نیز مکانی مناسب برای موج سواری است. اگر در استانبول بودید موج سواری در آب های دریای سیاه را از دست ندهید. در مطلب ساحل کیلیوس کجاست؟ با این ساحل تماشایی و نحوه دسترسی به آن آشنا شوید.

  • پیشنهاد ما این است که قبل از موج سواری، ابتدا به مدارس موج سواری استانبول بروید و در آنجا با اصول اولیه موج سواری و برترین مقاصد موج سواری آشنا شوید.

موج سواری در شهر کرپه (kerpe) ترکیه

شهر توریستی kerpe به آب های دریای سیاه منتهی می گردد. سواحل این شهر صخره ای است و آب های فیروزه ای خیره کننده ای پیش رو دارد. هر زمان که به این شهر بروید، از تماشای منظره ها زیبای آن و موج سواری در آب ها آن لدت خواهید برد. از آن جا که موج سواری در این شهر بسیار توسعه یافته انواع کلاس ها، کمپ و تجهیزات و امکانات موج سواری در این شهر وجود دارد. شهر kerpe یکی از مقاصد پرطرفدار موج سواری در ترکیه است.

موج سواری در آلانیا (alanya) ترکیه

آلانیا در جنوب ترکیه، یکی از برترین مقاصد موج سواری در ترکیه است. برای موج سواری در آلانیا، بهتر است به سمت ساحل های داملاتاس و کیکوبات بروید. در موج سواری، چه مبتدی باشید چه حرفه ای، آلانیا مقصدی مناسب است. البته برای موج سواری در آلانیا، بهنر است ماه های دی تا فروردین را برای موج سواری انتخاب کنید. دمای هوا و هم چنین دمای آب در این ماه ها بسیار مناسب است. هم چنین در این ماه ها آلانیا خلوت است و می توانید از موج سواری در آب های آن نهایت لذت را ببرید. طول امواج در آلانیا، بین 60 تا 3/5 متر است که می تواند برای مبتدی ها و حرفه ای های رشته موج سواری خاطرات بی تکراری را بیافریند.

موج سواری در شهر آلاچاتی (Alacati) ترکیه

آلاچاتی مقصدی متفاوت برای موج سواری در ترکیه است. علاوه بر موج سواری، اگر به مکان های سنتی و باستانی علاقه دارید، از پیاده روی در کوچه پس کوچه ها و نوشیدن قهوه در قهوه خانه های سنتی آلاچاتی لذت خواهید برد. با انتخاب آلاچاتی در ترکیه، مطمئن باشید که از تفریحات متنوع آن لذت خواهید برد؛ علاوه بر منظره ها تماشایی که سواحل این شهر دارد، در آب های فیروزه ای آن با موج سواری می توانید حسابی هیجان زده شوید. موج سواری، کایت سواری، تفریحات آبی و تورهای بی شماری در این شهر تاریخی برگزار می گردد. بعید است بخواهید موج سواری و گشت و گذار در این شهر را از دست بدهید. جالب است بدانید به علت وزش باد در آلاچاتی مسابقه موج سواری بی شماری در این شهر برگزار می گردد. در سفر به ترکیه هیجان موج سواری در آب های تماشایی ترکیه را از دست ندهید.

موج سواری در جزیره گوکچه آدا ترکیه

فصل بهار و تابستان که از راه برسد، گوکچه آدا برترین مقصد برای موج سواری می گردد. با اینکه این مقصد ناشناخته است اما امواج بلند آن که گاهی به 1/5 متر ارتفاع می رسد، مکان مناسبی برای موج سواری است. در سفر به ترکیه از موج سواری در فضای بکر این مقصد لذت خواهید برد.

هیجان و ماجراجویی در ترکیه

موج سواری در آب های ترکیه تنها یکی از تفریحات شما در این کشور می تواند باشد. اگر هیجان و ماجراجویی بخشی از هدف شما از سفر به ترکیه است مطالب زیر را یخوانید:

  • رفتینگ در ترکیه
  • غواصی در ترکیه

برترین مقاصد موج سواری ترکیه در نقشه

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1903

به "برترین مکان ها برای موج سواری در ترکیه کدامند؟ (تور ارزان ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکان ها برای موج سواری در ترکیه کدامند؟ (تور ارزان ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید