بعضی رسانه ها از حمله پهپاد ترکیه ای در لیبی خبر دادند

به گزارش مجله جهانگیر، رسانه های لیبی گزارش دادند که یک پهپاد ترکیه ای امروز یک پایگاه هوایی در جنوب غربی طرابلس پایتخت لیبی را هدف قرار داد.

بعضی رسانه ها از حمله پهپاد ترکیه ای در لیبی خبر دادند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های نزدیک به نیروهای شرق لیبی مدعی شدند که پهپادی ترکیه ای امروز یکشنبه پایگاه هوایی الوطیه در جنوب غربی طرابلس را بمباران کرد.

از سوی دیگر وزارت خارجه ترکیه بمباران مقر دانشکده نظامی در طرابلس توسط نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر را محکوم کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است که جامعه دنیای بایستی سریعا اقدامات ضروری برای خاتمه دادن به حمایت های خارجی از حفتر در لیبی را اتخاذ کند.

مرکز پزشکی میدانی وابسته به وزارت بهداشت دولت وفاق ملی در غرب لیبی گفت که جنگنده های خارجی حامی نیروهای حفتر شنبه شب (دیشب) به مقر دانشکده نظامی در طرابلس حمله کردند که در نتیجه آن 30 نفر کشته و بیش از 33 نفر نیز زخمی شدند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس(غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

لیبی از نُه ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 447

به "بعضی رسانه ها از حمله پهپاد ترکیه ای در لیبی خبر دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی رسانه ها از حمله پهپاد ترکیه ای در لیبی خبر دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید