پیشنهاد گوردون براون به نواز شریف برای تأمین امنیت مدارس پاکستان

به گزارش مجله جهانگیر، خبرنگاران: نخست وزیر سابق انگلیس و نماینده سازمان ملل در امور آموزش جهانی در گفت وگو با نخست وزیر پاکستان، برنامه تأمین امنیت مدارس در این کشور را به نوازشریف پیشنهاد کرد.

پیشنهاد گوردون براون به نواز شریف برای تأمین امنیت مدارس پاکستان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط بورسیه تحصیلی نیوزیلند هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گوردون براون نخست وزیر سابق انگلیس و نماینده سازمان ملل در امور آموزش دنیای در پی قتل عام دانش آموزان در مدرسه غیر انتفاعی ارتش پاکستان در شهر پیشاور با نوازشریف نخست وزیر این کشور در خصوص تأمین امنیت مدارس این کشور به بحث و گفت وگو پرداخته است.

براساس این گزارش، نخست وزیر سابق انگلیس پیشنهادهای مختلف در رابطه با تأمین امنیت مدارس در پاکستان به نخست وزیر این کشور ارائه نموده است.

ایجاد مناطق صلح در اطراف مدارس، نگهبانان مسلح، ردیاب های فلزی هوشمند، نرده های امنیتی، سیستم های ارتباطی اضطراری و سایر اقدامات امنیتی برای تأمین امنیت مدارس در پاکستان از جمله پیشنهادات نماینده سازمان ملل در امور آموزش دنیای به نخست وزیر این کشور بوده است.

براون اضافه کرد:برای تأمین امنیت مدارس در پاکستان همکاری دولت پاکستان با انگلیس لازم است.

لازم به ذکر است که نخست وزیر پاکستان با نماینده سازمان ملل در امور آموزش دنیای در خصوص پیشنهادهای امنیتی مدارس در این کشور به توافق رسیده است.

نخست وزیر سابق انگلیس گفت: این پیشنهادها برای تأمین امنیت مدارس پاکستان بخشی مهمی از پروژه موسسه خیریه ورلد اَت اسکول (A world at school) است.

براساس این پروژه، وی با مشورت و همکاری رهبران محلی و مذهبی پاکستان مناطق صلح را در اطراف مدارس تشکیل خواهد داد و همچنین ساخت دیوارهای ساختمان مدارس، بازرسی های امنیتی و حصار سیم خاردار نیز برای تأمین امنیت مدارس در این کشور تشکیل خواهد نمود.

بازرسی نگهبانان مسلح و کارکنان امنیتی نیز بخشی توافقنامه نماینده سازمان ملل در امور آموزش دنیای و نخست وزیر پاکستان خواهد بود.

علاوه براین، تأمین امنیت نظام حمل و نقل دانش آموزان از خانه به مدرسه نیز در این توافقنامه در نشر گرفته شده است.

براساس پیشنهاد نخست وزیر انگلیس، مدارس کوچک در مناطق مختلف باید نزدیک به هم ساخته گردد تا امنیت آن ها بیشتر تأمین گردد.

گوردن براون ادامه داد: خانواده های دانش آموزان پاکستان با چنین کاری مطمئن خواهند شد تا اقداماتی برای تأمین امنیت مدارس در این کشور در حال راه اندازی است و از این پس فرزندان خود را به راحتی برای آموزش به مدارس خواهند فرستاد.

به گفته مصدق ملک سخنگوی نخست وزیر پاکستان، نواز شریف از پیشنهادهای نماینده سازمان ملل در امور آموزش دنیای در این کشور قدردانی نموده و تعهد نموده که اقدامات امنیتی مدارس را با همکاری هم دیگر به پیش خواهند برد.

متأسفانه نسبت به سایر کشورهای دنیا، پاکستان کشوری است که مدارس این کشور بیش از همه مورد حملات تروریستی قرار می گیرند و بزرگترین حمله تاریخی این کشور در 16 دسامبر (25 آذر) سال 2014 میلادی رخ داد که بر اثر آن، 146 نفر از جمله 134 دانش آموز 9 الی 16 ساله کشته شدند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 509

به "پیشنهاد گوردون براون به نواز شریف برای تأمین امنیت مدارس پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد گوردون براون به نواز شریف برای تأمین امنیت مدارس پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید