پردازنده رایزن 4000 سری دسکتاپ ماه سپتامبر روانه بازار می گردد!

به گزارش مجله جهانگیر، AMD هم اکنون پردازنده رایزن 4000 مخصوص لپ تاپ را به بازار عرضه نموده اما به نقل از افراد مطلع در یکی از شرکت های سازنده مادربرد و به گزارش دیروز DigiTimes، رایزن 4000 مخصوص دسکتاپ هم سال جاری روانه بازار می شوند. هیجان انگیز تر از همه این ها اما زمان عرضه دیگر پردازنده ها به بازار است که همین منبع آن را فاش نموده!

پردازنده رایزن 4000 سری دسکتاپ ماه سپتامبر روانه بازار می گردد!

منبعی که DigiTimes خبرها را از آن دریافت نموده ادعا می نماید AMD در ابتدا قصد داشت سری رایزن 4000 دسکتاپ را که با نام رمز ورمیر (Vermeer) شناخته می گردد، در نمایشگاه Computex 2020 ماه مه رونمایی کند. اما خب همانطور که می دانید Computex هم مانند بسیاری از نمایشگرهای دیگر به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و قرار است در ماه سپتامبر برگزار گردد.

شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه این رویداد ممکن است کاملا لغو گردد چون همه چیز بسته به این است که تا آن موقع ویروس تا چه حد پیش می رود. با این حال منبع DigiTimes ادعا نموده AMD بعد از آگوست یا سپتامبر از پردازنده رایزن 4000 دسکتاپ رونمایی می نماید.

بهترین پردازنده های AMD که می توان در سال 2020 با بودجه های مختلف خریداری کرد

Vermeer نام رمز پردازنده جدید AMD است که از معماری Zen 3 این شرکت بهره می برد. با توجه به رابطه AMD و TSMC، احتمالا شرکت تایوانی از قابلیت های خود را برای این چیپ ها نهایت استفاده را خواهد نمود. اما اینبار به نظر می رسد AMD از فناوری بهبود یافته 7 نانومتری TSMC برای پردازنده های خود بهره ببرد.

این خبر هنوز تایید نشده اما به نظر می رسد چیپ های 7 نانومتری جدید با همان مادربردها با سوکت AM4 سازگار باشند. گفته می گردد ورمیر در مادربردهای سری 600 بکار خواهد رفت اما خب به نظر می رسد علاوه بر آن، امکان نصب این پردازنده ها در سری های قبلی نیز وجود خواهد داشت با این تفاوت که شاید بعضی از قابلیت های آن در دسترس نباشد.

عملکرد پردازنده اینتل Core i9-10999X، دو برابر بهتر از نسل قبل است!

زمان عرضه پردازنده های نسل 10 اینتل (کامل لیک S)

خوشبختانه علاوه بر اعلام نه چندان دقیق زمان رونمایی از پردازنده های AMD، منبع یاد شده در رابطه با پردازنده های دسکتاپ اینتل که تحت عنوان کاملت لیک S شناخته می شوند نیز توضیحاتی داد. اینطور که به نظر می رسد، اینتل میخواهد پردازنده های نسل 10 دسکتاپ را اواخر ماه آوریل معرفی کند. یعنی زمانی که مادربردهای سری 400 نیز از راه می رسند. اطلاعاتی که توسط این شخص داده شده با خبری که اخیرا منتشر شده بود در رابطه با اینکه اینتل، 30 آوریل امسال سری کامت لیک اس را رونمایی می نماید مطابقت دارد و هر دو آن ها به چنین زمانی اشاره داشتند.

ساخت مادربرد برای این پردازنده ها نیز دو مرحله را پشت سر می گذارد. یکی از آن ها فراوری سری بالارده Z490 را در بر می گیرد که قرار است اوایل ماه مه روانه بازار شوند. دیگری نیز سری میان رده H470 و B460 هستند که به گفته DigiTimes، تا آخر ماه مه نیز شاهد عرضه آن ها به بازار نخواهیم بود.

انتظار می رود با ورود پردازنده های سری 4000 شرکت AMD و نسل 10 اینتل، نبرد بزرگی بین این دو شرکت در بگیرد چون هر دو آن ها با پردازنده های بسیار قدرتمندی قرار است سال جدید را به اتمام برسانند. تفاوت این دو سری این است که اینتل همچنان از فناوری 14 نانومتری اسکای لیک بهره می برد ولی AMD از لیتوگرافی 7 نانومتری! باید دید آیا این موضوع در عمل هم می تواند پردازنده های تیم سرخ را در صدر قرار دهد یا خیر. فعلا که این شرکت به لطف سیاست قیمتی خود در شرایط ایده آلی واقع شده است و اگر اینتل کوچک ترین لغزشی در این نسل داشته باشد، احتمالا باید منتظر باشد بخش بزرگی از بازار را از دست بدهد.

نظر شما در رابطه با این پردازنده ها چیست؟ AMD رایزن 4000 یا اینتل کامت لیک S؟

مشخصات پردازنده های دسکتاپ نسل 10 اینتل (کامت لیک S) منتشر شد

منبع: tomshardware

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 713

به "پردازنده رایزن 4000 سری دسکتاپ ماه سپتامبر روانه بازار می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردازنده رایزن 4000 سری دسکتاپ ماه سپتامبر روانه بازار می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید