پدرسون: دور بعدی نشست کمیته قانون اساسی سوریه 25 نوامبر برگزار می گردد

به گزارش مجله جهانگیر، نماینده سازمان ملل در امور سوریه اطلاع داد که دور بعدی نشست کمیته قانون اساسی سوریه روز 25 نوامبر (4 آذر) برگزار می گردد.

پدرسون: دور بعدی نشست کمیته قانون اساسی سوریه 25 نوامبر برگزار می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گیر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز آدینه در کنفرانس خبری درباره نشست نخست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو سوئیس صحبت کرد.

وی در این کنفرانس خبری گفت: گفت وگوها درباره کمیته قانون اساسی سوریه بسیار خوب و عمیق بود و هدف کمیته قانون اساسی سوریه پاسخ دادن به خواسته های ملت سوریه است.

پدرسون در ادامه گفت: دستاورهای کمیته قانون اساسی سوریه کافی نبوده و نیازمند پیشرفت در عرصه میدانی نیز هستیم و قرار است که دور بعدی رایزنی های کمیته قانون اساسی سوریه روز 25 ماه جاری میلادی (4 آذر) برگزار گردد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت که نشست نخست کمیته قانون اساسی درباره مبارزه با تروریسم، سازمان های دولت سوریه و توسعه قانون اساسی بوده و موضوعات متعددی درباره آن توافق حاصل شد اما همچنان اختلاف هایی وجود دارد که به دنبال حل آنها هستیم و در نشست نخست هنوز درباره موضوع زندانی ها و بازداشتی ها صحبتی نشده است.

پدرسون در ادامه این کنفرانس خبری خواهان آتش بس فوری در شمال سوریه شد.

هفته پیش احمد الکزبری رئیس هیئت اعزامی از طرف دولت سوریه به کمیته آنالیز قانون اساسی این کشور در ژنو نشست های این کمیته را خوب توصیف کرد و گفت، مرام نامه کار کمیته های کوچک و توسعه یافته آنالیز قانون اساسی سوریه تصویب شد. (جزئیات بیشتر)

50 نفر از اعضای کمیته قانون اساسی سوریه حامی دولت سوریه، 50 نفر حامی معارضان سوریه و 50 نفر نیز نمایندگان جامعه مدنی هستند.

هرچند شورای امنیت سازمان ملل در سال 2015 با صدور قطعنامه ای بر بازنویسی و تدوین مجدد قانون اساسی سوریه تأکید نموده بود؛ اما تشکیل این کمیته از زمانی به جدیت مطرح شد که سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در نشست آستانه آن را مطرح نموده و استفان دی میستورا نماینده وقت سازمان ملل در سوریه و سپس گیر پدرسون جانشین وی، با استقبال از آن فعالیت های خود را بر اساس تشکیل این کمیته تنظیم کردند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 288

به "پدرسون: دور بعدی نشست کمیته قانون اساسی سوریه 25 نوامبر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدرسون: دور بعدی نشست کمیته قانون اساسی سوریه 25 نوامبر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید