پترائوس: طالبان به حل دیپلماتیک بحران افغانستان تمایل ندارد

به گزارش مجله جهانگیر، رئیس سابق سازمان سیا گفت که طالبان به رسیدن به توافقی که منجر به تقسیم قدرت و حل دیپلماتیک بحران افغانستان گردد، تمایلی ندارد.

پترائوس: طالبان به حل دیپلماتیک بحران افغانستان تمایل ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان سیا و فرمانده سابق نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان با اشاره به آزادی بیش از 5 هزار زندانی طالبان و شروع فرایند خروج نظامیان خارجی از افغانستان گفت که این گروه هرچه می خواسته را از مذاکرات بدست آورده است.

وی اضافه کرد که نگران است مقامات آمریکایی از تصمیم برای خروج از افغانستان پشیمان شوند و گفت که احتمال زیاد وقوع دوباره جنگ های داخلی وجود دارد.

پترائوس ادامه داد که پس از خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان، ممکن است واشنگتن امتیازاتش را برای نظارت کامل اوضاع افغانستان و پیگیری منافع ضد تروریستی خود در این کشور را از دست دهد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت که واشنگتن هنوز با کشورهای همسایه افغانستان درباره ایجاد پایگاه نظامی به توافق نرسیده است اما گفت که امکان ایجاد پایگاه در ازبکستان وجود دارد.

پترائوس پیش از این نیز گفته بود خروج نظامیان خارجی از افغانستان سبب سرانجام دادن جنگ در افغانستان نخواهد شد زیرا باوجود باور جمعی مبنی بر اینکه جنگ افغانستان راهکار نظامی ندارد، طالبان به این موضوع باوری ندارد و به همین دلیل حملاتش را تشدید نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1450

به "پترائوس: طالبان به حل دیپلماتیک بحران افغانستان تمایل ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پترائوس: طالبان به حل دیپلماتیک بحران افغانستان تمایل ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید