وزیر خارجه آمریکا با ولی عهد سعودی ملاقات کرد

به گزارش مجله جهانگیر، وزیر خارجه آمریکا که به ریاض سفر نموده است با ولی عهد سعودی در ریاض ملاقات و درباره تحولات منطقه و دنیا گفت وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا با ولی عهد سعودی ملاقات کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن سلمان ولی عهد عربستان و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در ریاض با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس) در این ملاقات دو طرف درباره تحولات منطقه ای و بین المللی و مسائل مورد اهتمام و مشترک میان دو کشور با یکدیگر گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، روابط دوجانبه و زمینه های همکاری متعدد میان دو کشور و فرصت ها برای تقویت این روابط از جمله دیگر مسائل مورد گفت وگو میان بن سلمان و پامپئو بوده است.

در این ملاقات خالد بن سلمان بن عبدالعزیز جانشین وزیر دفاع عربستان و برادر ولی عهد سعودی و همچنین جان ابی زید سفیر آمریکا در عربستان حضور داشتند.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام نموده بود که مایک پامپئو از نوزدهم تا بیست و یکم فوریه جاری به عربستان سفر خواهد نمود.

این سفر به دنبال سفر فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان به واشنگتن در دوازدهم فوریه انجام شد که طی آن شراکت آمریکا و عربستان در مقابله با ایران مورد گفت وگو بوده است.

مایک پامپئو ظهر روز پنجشنبه هم به ملاقات سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی رفت.

پادشاه سعودی و وزیر خارجه آمریکا روابط بین دو کشور و تحولات منطقه ای و بین المللی و مواضع ریاض و واشنگتن در قبال این تحولات را آنالیز نموده بودند.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز ادعا کرد که خوشحال است که برای گفت وگو در مورد تعهد قوی آمریکا به امنیت عربستان سعودی و احتیاج مستمر به مقابله با ایران به ریاض رفته است.

وزیر خارجه آمریکا از آفریقا راهی ریاض شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 569

به "وزیر خارجه آمریکا با ولی عهد سعودی ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا با ولی عهد سعودی ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید