واکنش چین به خبر رسانه آمریکایی درباره شرایط سلامتی رهبر کره شمالی

به گزارش مجله جهانگیر، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به خبر وخامت حال رهبر کره شمالی گفت پکن از انتشار اخبار و گزارش هایی در خصوص سلامت کیم جونگ اون مطلع است اما از صحت این منابع اطلاعی ندارد.

واکنش چین به خبر رسانه آمریکایی درباره شرایط سلامتی رهبر کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با انتشار بعضی ادعاها در مورد شرایط بحرانی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بعد از انجام یک عمل جراحی، یکی از مقامات بخش بین الملل حزب کمونیست چین گفت فکر نمی کند شرایط کیم نگران کننده باشد یا او به بیماری خطرناکی مبتلا شده باشد.

همزمان گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به این گزارش ها گفت که چین از انتشار اخبار و گزارش هایی در مورد سلامتی کیم جونگ اون مطلع است اما از صحت این منابع اطلاعی ندارد.

صبح امروز سه شنبه بعضی رسانه های غربی و همچنین رسانه های کره جنوبی از وخامت حال عمومی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بعد از انجام یک عمل جراحی خبر دادند اما یک مقام دولتی در کره جنوبی این گزارش ها را تکذیب کرد.

یک منبع دولتی کره جنوبی روز سه شنبه به یونهاپ گفت هیچ علائم غیرعادی یا نشانه ای در رابطه با سلامتی رهبر کره شمالی تا کنون مشاهده نشده است. رسانه های آمریکایی از جمله سی ان ان صبح امروز به نقل از منابع آمریکایی از وخامت حال کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بعد از انجام یک عمل جراحی خبر داده بودند.

یک تارنمای خبری در کره جنوبی هم که از سوی مخالفان کره شمالی اداره می گردد مدعی شده بود رهبر کره شمالی پس از انجام یک عمل جراحی قلبی در شرایط وخیمی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مقام دولتی کره جنوبی که نامش فاش نشده است با تأکید بر اینکه کیم تا روزهای اخیر در معرض دید عموم قرار گرفته است، گفت: هیچ علائمی مرتبط با شرایط سلامتی وی کشف نشده است.

بر اساس گزارش های رسانه های کره شمالی، کیم آخرین بار در تاریخ 23 فروردین در یک نشست رسمی در دفتر سیاسی حزب کارگران این کشور شرکت نموده بود.

یونهاپ می گوید از آنجایی که کیم دارای مشکلاتی مانند چاقی و بیماری قلبی است غیبت های وی از دید عموم هرازچندگاهی به چنین شایعاتی دامن می زند.

در روزهای گذشته غیبت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در یک مراسم یادبود رسمی که هرساله در این کشور برگزار می گردد برآورد ها در مورد بیماری وی را تقویت نموده بود.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 761

به "واکنش چین به خبر رسانه آمریکایی درباره شرایط سلامتی رهبر کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به خبر رسانه آمریکایی درباره شرایط سلامتی رهبر کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید