واکنش دبیرکل سازمان ملل به حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان

به گزارش مجله جهانگیر، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای به حادثه انفجار دو فروند نفتکش در دریای عمان واکنش نشان داد.

واکنش دبیرکل سازمان ملل به حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان

با همراهی لحظه آخری تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنج شنبه با انتشار بیانیه ای خواهان معین شدن واقعیت ها در خصوص حادثه انفجار دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان شد.

وی ضمن محکوم کردن حمله احتمالی به دو نفتکش حادثه دیده و تأکید بر ضرورت معین شدن واقعیت در خصوص این حادثه، تلویحاً خواهان پرهیز از دامن زدن به تنش ها در منطقه شد و خاطرنشان ساخت که دنیا تحمل یک رویارویی بزرگ دیگر در منطقه خلیج فارس را ندارد.

پیش از ظهر امروز دو کشتی نفتکش شامل نفتکش Front Altair که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر اتانول بارگیری نموده بود و نفتکش Kokuka Courageous که با پرچم پاناما از الجبیل عربستان به مقصد سنگاپور، محموله متانولحمل می کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه های غربی هدف حمله قرار گرفته اند.

در پی این حادثه، اتحادیه اروپا از کشورهای منطقه خواست که به منظور جلوگیری از بروز هرگونه تنش، حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهند.

روسیه نیز در خصوص هرگونه نتیجه گیری شتابزده و نیز در خصوص کوشش بعضی کشورهای شناخته شده برای تحمیل کردن مسئولیت حادثه به یک کشور خاص هشدار داد.

الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز با اعلام جزییاتی از حادثه آتش سوزی دو فروند نفتکش خارجی عبوری در دریای عمان گفت 44 نفر دریانورد خارجی با هماهنگی MRCC بندر شهید رجایی نجات یافته اند.

وی تأکید کرد که برخلاف شایعات منتشر شده از سوی بعضی رسانه ها، هیچکدام از دو نفتکش حادثه دیده در دریای عمان تا به امروز غرق نشده اند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 409

به "واکنش دبیرکل سازمان ملل به حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دبیرکل سازمان ملل به حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید