نخست وزیر کانادا: مرز مشترک با آمریکا را برای مدت طولانی بسته نگه می داریم

به گزارش مجله جهانگیر، نخست وزیر کانادا بر این باور است که محدودیت های مرزی اعمال شده با ایالات متحده برای یک مدت زمان طولانی ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر کانادا: مرز مشترک با آمریکا را برای مدت طولانی بسته نگه می داریم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پنجشنبه در اظهاراتی گفت: محدودیت های مرزی بین کانادا و آمریکا برای یک مدت زمان طولانی و مهم ادامه خواهد یافت، آن هم تا زمانی که دو کشور در حال مقابله با شیوع ویروس کرونا باشند.

بر اساس این گزارش واشنگتن و اوتاوا ماه گذشته توافق کردند تا سفرهای غیر ضروری را در مرز مشترک دو کشور متوقف نمایند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز روز چهارشنبه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت: دو کشور اقدامات خوبی را برای کنترل مرز مشترک انجام داده اند.

اقتصادهای آمریکا و کانادا به شدت به یکدیگر وابسته اند و اعمال محدودیت های مرزی مسائل و چالش های زیادی را برای بخش های مختلف مالی از جمله صنعت خودروسازی و حمل و نقل و مواد غذایی و داروسازی به وجود آورده است.

گرچه دولت ترودو طی 18 ماه گذشته روابط نسبتا خوبی با دولت ترامپ داشته ولی تنش ها بین دو کشور همچنان باقی است. ماه گذشته دولت کانادا پیشنهاد ایالات متحده برای استقرار نظامیان در طول مرزهای مشترک با هدف مقابله با ویروس کرونا را محکوم کرد و این مساله موجب شد تا واشنگتن از اجرای این طرح منصرف گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 638

به "نخست وزیر کانادا: مرز مشترک با آمریکا را برای مدت طولانی بسته نگه می داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا: مرز مشترک با آمریکا را برای مدت طولانی بسته نگه می داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید