نحوه بخشودگی جرایم مالیاتی اعلام شد

به گزارش مجله جهانگیر، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نحوه بخگرددگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده را ابلاغ کرد که بر اساس آن، تمام یا بخشی از جرایم، بخشیده می گردد.

نحوه بخشودگی جرایم مالیاتی اعلام شد

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، بر اساس این بخشنامه، سازمان امور مالیاتی کشور مجاز است تمام یا قسمتی از جرایم مقرر در قوانین مالیات های مستقیم و ارزش افزوده را مطابق دستور العملی که به تأیید وزیر امور مالی و دارایی می رسد، مورد بخگرددگی قرار دهد.

بخگرددگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در هر منبع برای هر سال با دوره، حسب مورد در سال 1399 در صورت پرداخت مانده بدهی خواهد بود.

بر این اساس، بخگرددگی جرایم موضوع این دستورالعمل برای هر دوره یا سال در هر منبع، حسب مورد حداکثر تا مبلغ 50 میلیارد ریال است.

در صورت پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا خاتمه دی سال 1398 حداکثر تا 31 خرداد 98 برای واحدهای تولیدی 90 درصد و برای سایر مؤدیان میزان بخگرددگی 80 درصد خواهد بود.

در صورت پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده از اول بهمن 98 تا 31 خرداد 99 حداکثر تا خاتمه تیر امسال، میزان بخگرددگی به میزان 100 درصد خواهد بود.

در صورتی که مودیان مالیاتی، مشمول خسارت تاخیر موضوع ماده (222) قانون مالیاتهای مستقیم و تبصره به ماده (17) قانون مالیات بر ارزش افزوده باشند، ابتدا باید مبالغ مذکور از جرایم مالیاتی کسر و سپس نسبت به بخگرددگی جرایم اقدام گردد.

همچنین، مودیانی که بایت اصل مالیات و جرایم غیر قابل بخشش، فاقد بدهی باشند و با به واسطه معافیت های قانونی، مشمول جرایم عدم انجام تکالیف قانونی شده اند، حسب مورد از بخگرددگی 100 درصدی جرایم برخوردار خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 816

به "نحوه بخشودگی جرایم مالیاتی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه بخشودگی جرایم مالیاتی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید