مرگ رئیس ستاد ارتش تایوان در سقوط بالگرد ، سایه سیاه بر سر انتخابات

به گزارش مجله جهانگیر، رئیس ستاد ارتش تایوان در فاصله کمتر از 10 روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در حادثه سقوط بالگرد ارتش در منطقه ای کوهستانی نزدیک تایپه جان باخت.

مرگ رئیس ستاد ارتش تایوان در سقوط بالگرد ، سایه سیاه بر سر انتخابات

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، انتخابات ریاست جمهوری تایوان 11 ژانویه برگزار می گردد و مرگ ژنرال شن یی-مینگ 62 ساله در این بازه زمانی از آن رو اهمیت دارد که او رئیس ستاد ارتش، معاون وزیر دفاع و مسئول دفاع از تایوان برابر چین بود. با مرگ ژنرال شن، رئیس جمهوری تایوان تمام برنامه های انتخاباتی خود را تا سه روز آینده لغو کرد.

بالگرد ارتش با 13 سرنشین در جهت بازگشت از یک ماموریت نظامی به تایپه بود که در حادثه سقوط آن در منطقه ای کوهستانی در شمال شرقی این کشور هشت نفر کشته شدند. تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان همراه اعضای کابینه در پی آنالیز جزئیات سانحه سقوط بالگرد ارتش است و فعالیت های انتخاباتی او دست کم تا سه روز دیگر به حالت تعلیق درآمده است. با مرگ ژنرال شن، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هم با تردید روبرو شده است.

تایوان از نظر جمهوری خلق چین یک استان جداشده از این کشور است و پکن بارها تهدید نموده که می تواند با قدرت نظامی تایوان را بار دیگر تحت سلطه خود درآورد. بالگرد سقوط نموده مانند دیگر تجهیزات ارتش تایوان از آمریکا خریداری شده است. هر چند آمریکا مانند بسیاری از کشورها تایوان را کشور مستقل نمی داند اما از آن پشتیبانی نظامی می نماید. واشنگتن از 1979 روابط دیپلماتیک خود با تایپه را به درخواست پکن قطع نموده است.

تایوان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در اقیانوس آرام برای آمریکا اهمیت ویژه دارد و تصمیم واشنگتن برای تحویل دادن 66 فروند جنگنده آمریکایی F-16 به تایوان، از دلایل اوج دریافت تنش میان آمریکا و چین در یکی دو سال اخیر بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 443

به "مرگ رئیس ستاد ارتش تایوان در سقوط بالگرد ، سایه سیاه بر سر انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ رئیس ستاد ارتش تایوان در سقوط بالگرد ، سایه سیاه بر سر انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید