مرکل: برطرف تحریم های ایران قبل از مذاکره با آمریکا واقع بینانه نیست

به گزارش مجله جهانگیر، صدراعظم آلمان بعد از دیدار با روسای جمهور ایران و آمریکا گفته واقع بینانه نیست که تحریم ها علیه ایران قبل از حضور این کشور در میز مذاکره برطرف گردد.

مرکل: برطرف تحریم های ایران قبل از مذاکره با آمریکا واقع بینانه نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بعد از دیدار با روسای جمهور ایران و آمریکا مدعی شد طرح ایران مبنی بر اینکه واشنگتن قبل از آمدن ایران به میز مذاکره تحریم ها را برطرف کند، واقع بینانه نیست.

به نوشته خبرگزاری فرانسه مرکل گفت با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره توافق هسته ای و اوضاع منطقه رایزنی نموده است.

صدراعظم آلمان قبل از دیدار با روحانی هم در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با ترامپ دیدار نموده بود.

مرکل درباره حدس ها در مورد مذاکره ایران و آمریکا گفت: اگر کار به مذاکره آمریکا و ایران بکشد از آن استقبال می کنم ولی اینکه همه تحریم ها ابتدا برطرف شدند و بعد گفت وگو انجام گردد کارآمد نیست. فکر می کنم واقع بینانه نیست.

آلمان در کنار دو کشور اروپایی دیگر (فرانسه و انگلیس) شب گذشته در بیانیه ای همسویی با سیاست های آمریکا علیه ایران را علنی کردند.

سران سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) دوشنبه شب از ایران خواستند وارد چارچوب مذاکرات طولانی مدت بر سر برنامه هسته ای، مسائل منطقه ای و برنامه موشکی گردد.

تروئیکای اروپا علاوه بر این، در ادامه ادعاهای خود همنوا با ریاض و آمریکا مدعی دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی شدند.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام وعده داده اند با تضمین منافع مالی ایران، این توافق را حفظ نمایند. این کشورها، علی رغم ایستادگی های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا هیچ اقدام عملی برای عمل به وعده های خود انجام ندادند.

اتحادیه اروپا همچنین علی رغم مخالفت های لفظی با تصمیم آمریکا در زمینه برجام با سایر ادعاهای این کشور در زمینه فعالیت های موشکی و منطقه ای ایران همسو شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 152

به "مرکل: برطرف تحریم های ایران قبل از مذاکره با آمریکا واقع بینانه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: برطرف تحریم های ایران قبل از مذاکره با آمریکا واقع بینانه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید