مجری برنامه با ما بیا: برنامه های کودک سیما نیاز به مشارکت بچه ها دارد

به گزارش مجله جهانگیر، آزیتا رضایی مجری برنامه های کودک تلویزیون با اشاره به لزوم فعالیت و مشارکت بچه ها در تولید برنامه های کودک، تأکید کرد اینکه بچه ها فقط در برنامه ها حضور داشته باشند و دست بزنند آسیب زاست.

مجری برنامه با ما بیا: برنامه های کودک سیما نیاز به مشارکت بچه ها دارد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، آزیتا رضایی مجری برنامه با ما بیا از شبکه دو پخش می شود درباره این برنامه گفت: با ما بیا تنها برنامه زنده شبکه دو است که به تهیه کنندگی مجتبی ظریفیان تولید می شود و من و آقای ظریفیان مجری-بازیگر آن هستیم.

وی درباره برنامه های کودک که کمتر بچه ها را با محصولات فرهنگی آشنا می کنند، اظهار کرد: ما همیشه تئاتر های روی صحنه تهران را برای بچه ها معرفی می کنیم و حتی از گروه هایی که روی صحنه هستند دعوت می کنیم تا به تلویزیون بیایند.

رضایی با اشاره به رویکرد نمایشی در دعوت از بازیگران بیان نمود: ما بازیگر را با لباس نمایش و گریم آن ها دعوت می کنیم و یا کاراکتر هایی را که به صورت عروسک های نمایش روی صحنه بازی دارند با همان عروسک ها دعوت می کنیم و بعد درباره کارشان با آن ها حرف می زنیم تا برای بچه ها جذابیت داشته باشد.

وی درباره دلیل این میزان تمرکز برنامه روی تئاتر بیان نمود: خود ما مجریان برنامه سال ها تئاتر کودک کار کرده ایم و من در 9 سالگی اولین کار تئاتری ام را روی صحنه بازی کردم.

این مجری برنامه های کودک درباره اهمیت تئاتر گفت: ما معتقدیم تئاتر انسان ساز است و برای همین است که در برنامه هم با بچه ها، نمایش های خلاق کار می کنیم و سعی داریم به بچه ها نقش هایی بدهیم که به یک کاراکتر تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: ایده ما مشارکت است. اینکه بچه ها فقط در برنامه های تلویزیونی دست بزنند آسیب زننده است و ما سعی می کنیم با حرکات نمایشی بچه ها همه کفشدوزک یا قطار شوند و بازی کنیم که البته در برنامه زنده کار سختی است.

رضایی در پایان درباره فضای کار برای مجریان کودک شرح داد: فضا خیلی بازتر شده و خیلی بهتر از گذشته است مطالب و مفاهیم بهتری گفته می شود و پرسشگری را یاد می دهیم و به بچه ها آموزش می دهیم که آن ها انتخابگر باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 300

به "مجری برنامه با ما بیا: برنامه های کودک سیما نیاز به مشارکت بچه ها دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجری برنامه با ما بیا: برنامه های کودک سیما نیاز به مشارکت بچه ها دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید