فراخوان نیسان به خاطر وجود ریسک آتش سوزی

به گزارش مجله جهانگیر، وب سایت پدال - آرش نهندیان فرد: به دلیل وجود احتمال نشت روغن ترمز که خطر وقوع آتش سوزی را متعاقباً افزایش می دهد، نیسان فراخوانی را روز آدینه برای حدوداً 134 هزار دستگاه خودرو صادر کرد. اکثر این خودروها در ایالات متحده و کانادا هستند و در بعضی موارد، به مالکان خودروها توصیه شده تا خودروی خود را خارج از پارکینگ و دور از سایر خودروها یا ساختمان ها قرار داده و از رانندگی با آن پرهیز نمایند.

فراخوان نیسان به خاطر وجود ریسک آتش سوزی

2016 Nissan Maxima Platinum

طبق اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا، بعضی مدل های نیسان ماکسیما، مورانو و مورانو هیبریدی در بین خودروهای فراخوان شده دیده می شوند. در این بیانیه لیست کامل خودروهایی که فراخوان شده اند وجود دارد: شرکت نیسان آمریکا بعضی مدل های 2016 و 2017 نیسان ماکسیما که بین تاریخ های 10 فوریه 2015 تا 19 آگوست 2016 فراوری شده و مجهز به کروز کنترل هوشمند هستند، مدل های 2015 تا 2017 مورانو که از 22 آگوست 2014 تا 19 آگوست 2016 فراوری شده اند و مجهز به کروز کنترل هوشمند می باشند، و مدل های 2015 تا 2017 مورانو هیبریدی که بین تاریخ های 22 آگوست 2014 تا 19 جولای 2016 از خط فراوری خارج شده اند را برای برطرف ایراد فراخوان می نماید.

پمپ های فعال کننده سیستم ترمز ضد قفل ABS خودروهای معیوب ممکن است موجب نشت روغن ترمز و ریخته شدن آن روی برد مدار الکتریکی داخلی خودرو شود.

نشت روغن ترمز روی مدار الکتریکی مذکور می تواند منجر به ایجاد اتصال کوتاه و در نتیجه افزایش ریسک آتش سوزی شود. طبق گزارش وب سایت Automotiv News، یکی از سخنگوهای نیسان اعلام نموده که تاکنون آسیب و تلفات جانی مرتبط با این مشکل گزارش نشده ولی مواردی که منجر به آسیب به خودرو شود وجود داشته است.

Nissan Murano Platinum AWD

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا به مالکان این خودروها هشدار داده است که وقتی روغن ترمز روی مدار الکتریکی مذکور نشت کند، پس از روشن شدن موتور چراغ ABS به مدت 10 ثانیه روشن می ماند. با دیدن این نشانه مالکان خودروها باید خودروی خود را در محلی خلوت پارک نموده و منتظر یک خودروی یدک کش برای انتقال به تعمیرگاه باشند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا اعلام نموده که نمایندگی های نیسان این خودروها را بازدید و در صورت احتیاج بدون هیچ هزینه ای پمپ فعال کننده ABS آن ها را تعویض خواهد نمود.

منبع: برترین ها
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 259

به "فراخوان نیسان به خاطر وجود ریسک آتش سوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان نیسان به خاطر وجود ریسک آتش سوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید