عکس های برنده جشنواره شگفت انگیز عکاسی علمی (گزارش تصویری)

به گزارش مجله جهانگیر، عکسی از یک جنین موش که با دوربین های مخصوص و چند بعدی گرفته شده به عنوان عکس برتر یک جشنوار عکاسی علمی انتخاب شد.

عکس های برنده جشنواره شگفت انگیز عکاسی علمی (گزارش تصویری)

به گزارش خبرنگاران ، دانشمندی به نام ورنز هایزنبرگ با استفاده از یک میکروسکوپ که با دوربین خاصی مجهز است پیروز به ثبت عکسی بی نظیر از یک جنین موش شد تا جایزه یکی از عظیم ترین جشنواره های عکاسی دنیا را ببرد. در این تصویر بافت های تشکیل دهنده این جنین موش به صورت رنگی ثبت شد و تضاد و شفافیت های موجود در این جنین را برجسته می نماید. تصویر این عکس:

این عکس به عنوان یک شاهکار نام برده شده است.

این جشنواره عکاسی بیشتر بر روی ارگانیسم های زنده تاکید دارد. عکس های ثبت شده در این جشنواره از این جهت بسیار مورد توجه قرار می گیرد که ثبت آنها بسیار سخت است و عظیمنمایی موارد موجود در آن پیچیدگی های علمی زیادی از لحاظ تنظیم نور میکروسکوپ دارد و فرد عکاس باید در علوم فیزیک، شیمی و ریاضی کاملا حاذق باشد تا با نورپردازی مناسب جزئیات شگفت انگیز یک ارگان را ثبت کند.

در این جشنوار بیش از 700 اثر مورد آنالیز نهاده شد که تصویر جنین موش برنده شد اما سایر تصاویر برگزیده اینها هستند:

جاستین زول برای این پانورامای زیبا از بلورهای گلوتامین و بتا یکی دیگر از برندگان جایزه بود. این میکروسکوپ از تکنیک تقویت کنتراست استفاده می نماید که کیفیت تصویر را بهبود می بخشد.

یک تصویر باورنکردنی از الیاف کلاژن و سلولهای رنگدانه ای پوست (اتوفلورسانس) در پوست جنین مار آفریقای. تیمین عکاس این عکس از میکروسکوپ پیشرفته برای دریافت فیبرهای براق و سلولهای عمیق آبی استفاده کرد.

مقیاس های جمع شده از بال بیش از 40 گونه از پروانه ها به صورت جداگانه عکس گرفته شده است. هر پروانه جزئیات پیچیده ، رنگ آمیزی و کنتراست را نشان می دهد و همه آنها برای ایجاد یک تصویر مسحور کننده به صورت پیچیده نهاده شده اند.

این هم یک عکس برگزیده علمی دیگر. نورون های کشت شده مدل خوبی برای آزمایش درمان جایگزینی آنزیم (ERT) برای بسیاری از اختلالات عصبی است. در این آزمایش به آنالیز جذب آنزیم مهندسی شده در نورون قشر مغز موش پرداخته شده است.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1393

به "عکس های برنده جشنواره شگفت انگیز عکاسی علمی (گزارش تصویری)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های برنده جشنواره شگفت انگیز عکاسی علمی (گزارش تصویری)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید