طرح پیشنهادی شهرداری تهران برای ایمنی اماکن در دولت آنالیز می گردد

به گزارش مجله جهانگیر، آنالیز طرح پیشنهادی شهرداری تهران با هدف افزایش ضریب ایمنی اماکن و پیشگیری از وقوع حوادث آتش سوزی و خسارات جانی و اقتصادی، در دستور کار کمیسیون خاص امور کلانشهر های هیئت دولت واقع شده است.

طرح پیشنهادی شهرداری تهران برای ایمنی اماکن در دولت آنالیز می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ناایمنی ساختمان های در حال بهره برداری در سطح شهر ها طی سال های گذشته موجب بروز آتش سوزی و حوادث تلخی شده که در مواردی مانند ساختمان های وزارت نیرو، پلاسکو و کلینیک سینا، تعدادی از شهروندان جان خود را از دست داده و خسارات اقتصادی زیادی برجای مانده است.

آنالیز ها و آسیب شناسی های انجام شده، حاکی از آن است که مهمترین علل وقوع آتش سوزی ها و حوادث گذشته، عدم اجرای کامل دستورالعمل ایمنی می باشد که این موضوع در ساختمان های تجمعی موجود، ابعاد خسارات اقتصادی و جانی را در صورت وقوع حادثه، چندین برابر خواهد نمود.

از سوی دیگر مطالعه تجارب جهانی حاکی از آن است که بهره گیری از فناوری های روز نظیر سامانه های برخط مانیتورینگ ایمنی و آتش نشانی در کنار اجرای مناسب دستورالعمل های ایمنی، استفاده از ظرفیت بیمه ها و … نقش موثری در افزایش سطح ایمنی اماکن و ساختمان ها و کاهش خسارات داشته است.

بر این اساس و با هدف افزایش ضریب ایمنی ساختمان های موجود و درحال بهره برداری وزارت خانه ها، سازمان ها و نهاد های عمومی دولتی و غیردولتی و سایر اماکن تجمعی تابع یا وابسته به بخش های دولتی، عمومی و خصوصی و عدم تکرار حوادث تلخ گذشته، شهرداری تهران مجموعه اقدامات و ضوابطی را تدوین و جهت سیر مراحل آنالیز به هیات دولت ارائه نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 975

به "طرح پیشنهادی شهرداری تهران برای ایمنی اماکن در دولت آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پیشنهادی شهرداری تهران برای ایمنی اماکن در دولت آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید