شهرداری ها در اجرای طرح سیماک فعال تر شوند

به گزارش مجله جهانگیر، استاندار گیلان گفت: اجرای طرح سیماک و ارائه خدمات الکترونیک موجب بهبود فضای کسب و کار، تسریع و تسهیل ارائه خدمات همچون صدور مجوز ساخت و ساز و کاهش مراجعات حضوری می گردد.

شهرداری ها در اجرای طرح سیماک فعال تر شوند

به گزارش خبرنگار از ، ارسلان زارع استاندار گیلان در شورای راهبری و توسعه مدیریت استان، گفت: ارائه خدمات دولت الکترونیک یکی از موضوعات مورد تأکید رییس جمهوری در راستای تحقق سلامت نظام اداری است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بخش خدمات الکترونیک املاک (طرح سیماک) اجرا شده که بخشی از این اقدامات به صورت پایلوت است، گفت: گیلان از استان های پیشرو در اجرای طرح سیماک در سطح کشور است.

او اضافه نمود: هزار و 329 دهیاری، 220 دفتر پیشخوان دولت، 48 دفتر ICT و 35 شهرداری در اجرای پروژه سیماک فعال هستند که می بایست تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه زمین و املاک و نیز شهرداری ها در سامانه فعال تر شوند.

استاندار گیلان بر ضرورت تقویت مشارکت ها، اصلاح فرآیند ها و زیرساخت های دولت الکترونیک تأکید و توضیح داد : در این جهت تمامی فعالیت ها صرفاً محدود به دستگاه های دولتی نمی گردد بلکه همه نهاد های عمومی غیر دولتی همچون شهرداری ها باید مشارکت و درجهت بهبود ارائه خدمات کوشش نمایند.

دکتر زارع گفت: دولت الکترونیک کاهش مراجعات حضوری، نظارت بیشتر، خود کنترلی و کاهش فساد اداری را به دنبال دارد و زمینه ارزیابی عملکرد و سرعت عمل را بالا می برد و این موضوعات در شفاف سازی خدمات برای مردم دارای اهمیت است.

وی بر ضرورت پیگیری عقد تفاهم نامه فی مابین استانداری گیلان و سازمان فناوری اطلاعات کشور در مورد واگذاری مجوز بهره برداری از زیرساخت مرکز داده استان تأکید و خاطر نشان کرد: در راستای توسعه زیرساخت SDI نیز تفاهم نامه ای با سازمان نقشه برداری کشور منعقد می گردد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه 4 شهر رشت، آستارا، انزلی و لاهیجان در حوزه شهر هوشمند در سطح استان به عنوان پایلوت معرفی شدند، اضافه نمود: فرمانداری و شهرداری های این 4 شهر باید برنامه های کوتاه مدت خود را در حوزه هوشمندسازی شهری با موضوع خدمات به کارگروه توسعه الکترونیک و هوشمندسازی ارائه نمایند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر تسریع ثبت و یکپارچه سازی اموال غیرمنقول دستگاه ها در سامانه سادا گفت: تمامی دستگاه های اجرایی نسبت به تکمیل اطلاعات املاک خود در این سامانه اقدام و ذیحسابان دستگاه ها نیز موظف به استفاده از ابزار های قانونی در جهت تحقق حداکثری آن هستند.

استاندار گیلان به بارگذاری 55 درصد از املاک دستگاه های اجرایی در سامانه سادا اشاره نمود واضافه نمود: اگرچه اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده، اما قانع نماینده نیست که امیدوارم تا سرانجام سال اطلاعات املاک دستگاه ها به صورت کامل در سامانه ثبت گردند.

آ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 262

به "شهرداری ها در اجرای طرح سیماک فعال تر شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری ها در اجرای طرح سیماک فعال تر شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید