شرکت های هواپیمایی داخلی، پروازی به مقصد سوریه ندارند

به گزارش مجله جهانگیر، سامانی گفت: تاکنون شرکت های هواپیمایی داخلی پروازی به مقصد سوریه نداشتند.

شرکت های هواپیمایی داخلی، پروازی به مقصد سوریه ندارند

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه تاکنون هیچکدام از شرکت های هواپیمایی ایرانی برنامه ای برای پرواز به مقصد سوریه نداشته اند، گفت: تاکنون پرواز هایی که به این کشور صورت می گرفت از طریق یک شرکت هواپیمایی سوری بوده و شرکت های ایرانی پروازی به این منطقه نداشته اند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: در صورتی که شرکت های هواپیمایی داخلی مجوزی برای دریافت پرواز ها درخواست کنند، بررسی ها برای آن صورت می گیرد، ولی تاکنون برای این کشور درخواستی ارائه نشده است.

اسعدی سامانی شرح داد: در صورتی که در این راستا مسافری مانند سایر کشور های زیارتی وجود داشته باشد، به طور قطع شرکت ها استقبال خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه به طور معمول پرواز های زیارتی به صورت چارتری انجام می شود، گفت: در صورتی که یک شرکتی به عنوان چارتر کننده در این راستا وجود داشته باشد، شرکت ها پرواز ها را انجام می دهند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تأکید کرد: پرواز های خارجی در 6 ماهه اول امسال با کاهش روبرو شده اند، اما پرواز های زیارتی در مقایسه با سایر پرواز های خارجی فرایند روبه رشدی داشته است.

اسعدی سامانی اظهار کرد: پرواز ها به مقصد نجف و بغداد همچنان انجام می شود و هیچ توقفی برای انجام پرواز ها در روز های گذشته وجود نداشته است.

او درباره سوخت هواپیما هم، گفت: باتوجه به افزایش قیمت سوخت مسئله ای در تأمین سوخت و یا برنامه ای برای گران کردن نرخ بلیت پرواز ها وجود ندارد. نرخ سوخت هواپیما های باری و هلیکوپتر از زمان آغاز هدفمندی یارانه ها به قیمت فوب خلیج فارس به شرکت های هواپیمایی ارائه می شود که حدود 6 هزار و 100 تومان در هر لیتر است، اما بر اساس قیمت دلار، دامنه تغییرات اندکی دارد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تأکید کرد: امیدواریم نرخ سوخت هواپیما ها تغییر نکند، در غیراین صورت قیمت بلیت هواپیما ها هم افزایش خواهد یافت.

اسعدی سامانی یادآور شد: هم اکنون نرخ سوخت هواپیما های مسافری لیتری 600 تومان است، اما تا زمانی که نرخ جدیدی برای سوخت هوایی اعلام شود، شرکت های هواپیمایی باید نرخ نامه موردتوافق ایرلاین ها را رعایت کنند.

او یادآوری کرد: تاکنون قیمت جدیدی برای سوخت هواپیما ها اعلام نشده و شرکت ها ابلاغیه ای از سوی شرکت ملی پخش فرآورده نفتی در زمینه نرخ سوخت دریافت نکرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 325

به "شرکت های هواپیمایی داخلی، پروازی به مقصد سوریه ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های هواپیمایی داخلی، پروازی به مقصد سوریه ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید