سناتور مک کین: در دوره ترامپ غرق مصنوعی نخواهیم داشت

به گزارش مجله جهانگیر، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت، هرگونه تلاشی برای بازگرداندن تکنیک بازپرسی غرق مصنوعی نهایتا به دادگاه کشانده خواهد شد.

سناتور مک کین: در دوره ترامپ غرق مصنوعی نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه گاردین، سناتور جان مک کین، رئیس کمیته سرویس های مسلح سنای آمریکا و از چهره های سرشناس جمهوری خواه در عرصه امنیت ملی گفت که اصلا اهمیتی نمی دهم که دونالد ترامپ، (رئیس جمهوری منتخب آمریکا) چه می گوید؛ ایالات متحده دوباره غرق مصنوعی را باز نمی گرداند.

مک کین شنبه گفت، هر گونه تلاشی برای بازگرداندن تکنیک وحشیانه غرق مصنوعی (القای حس خفگی) فورا در دادگاه به چالش کشیده می شود. او در نشست بین المللی امنیتی هالیفاکس تاکید کرد: اصلا برایم اهمیتی ندارد که رئیس جمهوری منتخب و یا هر کس دیگری چه کاری می خواهد بکند. ما از غرق مصنوعی حمایت نمی کنیم و این کار را انجام نمی دهیم.

این سناتور اهل ایالت آریزونا که خودش در دوران جنگ ویتنام شکنجه شده است، گفت که تکنیک های بازپرسی خشن طبق قانون آمریکا و کنوانسیون های ژنو ممنوع است.

دونالد ترامپ در جریان کارزارهای انتخاباتی همواره تاکید می کرد که برای تغییر قوانینی که غرق مصنوعی را منع می کند، تلاش خواهد کرد. از این روش در دوران ریاست جمهوری جورج بوش علیه مظنونان تروریستی استفاده می شد.

مک کین تاکید کرد که غرق مصنوعی کارساز نیست و کار را برای آمریکا سخت می کند که ادعا می کند برتری اخلاقی دارد.

او گفت: اگر قرار باشد شکنجه را بر مردم تحمیل کنیم، درباره آمریکا چه می گویند؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 293

به "سناتور مک کین: در دوره ترامپ غرق مصنوعی نخواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور مک کین: در دوره ترامپ غرق مصنوعی نخواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید