رزمایش دریایی مشترک کویت و آمریکا در خلیج فارس

به گزارش مجله جهانگیر، منابع خبری از برگزاری رزمایش دریایی مشترک میان نیروی دریایی کویت و آمریکا در خلیج فارس خبر دادند.

رزمایش دریایی مشترک کویت و آمریکا در خلیج فارس

به گزارش ایسنا، روزنامه الجریده کویت امروز (دوشنبه) بیان کرد که نیروهای گارد ساحلی و نیروی دریایی کویت رزمایش دریایی مشترکی را با نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا (NAVCENT) در شمال خلیج فارس برگزار کردند و به گشت زنی در این منطقه پرداختند.

این روزنامه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که این رزمایش در چارچوب همکاری امنیتی و تبادل اطلاعات در زمینه دریایی میان وزارت کشور و وزارت دفاع کویت با آمریکا انجام شد.

این منابع افزودند که این رزمایش شامل چند سناریو؛ از جمله مبارزه با دزدی دریایی، بازرسی از کشتی ها، اعمال کنترل دریایی، عملیات نجات و مقابله با مین ها و تله های دریایی بود.

در همین حال، ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا نیز در بیانیه ای در این باره تأکید کرد که این رزمایش و تمرین مشترک بیشتر بر محور آموزش مهارت های ارتباطی میان دو طرف در زمان عملیات و شیوه های مانور تاکتیکی متمرکز بود.

سرهنگ مبارک الصباح، هماهنگ کننده همکاری های مشترک بین نیروی دریایی کویت و آمریکا نیز درباره این رزمایش ضمن استقبال از برگزاری مانور و تمرین مشترک با نیروی دریایی و گارد ساحلی آمریکا، بر اهمیت افزایش سطح کارایی و تقویت روحیه همکاری دوجانبه میان دو کشور تأکید کرد.

طبق این گزارش، این رزمایش طی دو روز و با مشارکت ناوچه های وابسته به نیروی دریایی کویت و آمریکا و ناوهای گارد ساحلی دو کشور برگزار گردید.

این تمرینات نظامی در چارچوب توافقنامه های همکاری میان دو کشور در زمینه های آموزش و برنامه ریزی برای تمامی مأموریت های نظامی انجام شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1070

به "رزمایش دریایی مشترک کویت و آمریکا در خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش دریایی مشترک کویت و آمریکا در خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید