درخواست لبنان از ترکیه برای پایبندی به اصول دیپلماتیک

به گزارش مجله جهانگیر، وزارت خارجه لبنان از ترکیه خواست که به اصول دیپلماتیک پایبند باشد.

درخواست لبنان از ترکیه برای پایبندی به اصول دیپلماتیک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه لبنان به بیانیه همتای ترکیه ای خود درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور لبنان درباره تاریخ روابط بین لبنان و حکومت عثمانی واکنش نشان داد و از آنکارا خواست تا به اصول دیپلماتیک پایبند باشد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان شنبه گذشته در آستانه جشن یکصدمین سالگرد استقلال لبنان گفته بود که حکومت عثمانی در جریان جنگ اول جهانی تروریسم دولتی علیه لبنانی ها مرتکب شده است.

این گفته های میشل عون واکنش روز یکشنبه گذشته وزارت خارجه ترکیه را به همراه داشت و این وزارتخانه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که این گفته ها منسجم با روابط دوستی بین دو کشور نبوده و تاسف بار و غیرمسئولانه به شمار می رود.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه خود خاطرنشان کرد: ما گفته های بی پایه و اساس میشل عون رئیس جمهور لبنان درباره دوره عثمانی و اتهام وی به امپراطوری عثمانی مبنی بر انجام تروریسم دولتی در لبنان را محکوم و این اتهامات را به طور کامل رد می کنیم.

این بیانیه شدید اللحن وزارت خارجه ترکیه باعث شد که وزارت خارجه لبنان امروز دوشنبه به آن واکنش نشان دهد.

در بیانیه امروز وزارت خارجه لبنان آمده است: ما بیانیه وزارت خارجه ترکیه در واکنش به سخنان جناب رئیس جمهور لبنان به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال کشور لبنان بزرگ را تقبیح می کنیم.

این بیانیه توضیح داد: برای وزارت خارجه لبنان مهم است بر این نکته تاکید کند که مخاطب قرار دادن رئیس جمهور یک کشور با این شیوه مردود و محکوم است و وزارت خارجه ترکیه ضروری است که اشتباه خود را اصلاح کند زیرا روابط ترکیه و لبنان عمیقتر و بزرگتر از ابراز یک واکنش مبالغه آمیز و بی جا است.

وزارت خارجه لبنان خاطرنشان کرد که اقدامات لازم برای اصلاح اشتباه را براساس اصول دیپلماتیک و جلوگیری از زیان به روابط بین دو کشور پیگیری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 50

به "درخواست لبنان از ترکیه برای پایبندی به اصول دیپلماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست لبنان از ترکیه برای پایبندی به اصول دیپلماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید