درخواست روسیه برای توقف رقابت تسلیحاتی آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس

به گزارش مجله جهانگیر، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی خواهان توقف رقابت تسلیحاتی آمریکا در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس شد.

درخواست روسیه برای توقف رقابت تسلیحاتی آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی در جریان نشست شامگاه دوشنبه شورای امنیت درباره همکاری با اتحادیه عرب از آمریکا خواست که رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه و خلیج فارس را متوقف کند.

وی در این باره گفت: در سالروز مرگ مارتین لوترکینگ می خواهم سخنی از او را یادآور شوم که همکاران آمریکایی دوست ندارند، گفته گردد. آن کلام این است، ملتی که سال به سال بیشتر از هزینه های خود برای حمایت های اجتماعی، صرف هزینه های دفاع نظامی می نماید به مرگ روحی نزدیک می گردد.

نبنزیا اضافه کرد: تحریک برای رقابت تسلیحاتی در منطقه خاورمیانه باید متوقف گردد.

وی در ادامه ضمن یادآوری ابتکارعمل روسیه برای برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس و سیاست های جنگ طلبانه آمریکا، تأکید کرد: این ابتکارعمل دعوت به گفت وگو است که اتحادیه عرب می تواند نقش مهمی را در آن ایفا نماید و این یک دعوت به صلح در مقابل دعوت به جنگ است.

نبنزیا این اظهارات را در پاسخ به صحبت های رودنی هانتر، دیپلمات آمریکایی در سازمان ملل بیان کرد که از اقدامات نظام سوریه و ایران در منطقه انتقاد نموده بود و به سخنان مارتین لوترکینگ استناد نموده بود

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1205

به "درخواست روسیه برای توقف رقابت تسلیحاتی آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه برای توقف رقابت تسلیحاتی آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید