خیز ازبکستان برای صادرات 5 میلیارد دلاری میوه و سبزیجات

به گزارش مجله جهانگیر، رئیس جمهور ازبکستان در نشستی مبنی بر وظایف اولویت دار توسعه زمینه های دامپروری و باغداری گفت: بایستی صادرات میوه و سبزیجات در کشور تا 5 میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

خیز ازبکستان برای صادرات 5 میلیارد دلاری میوه و سبزیجات

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در نشستی مبنی بر وظایف اولویت دار توسعه زمینه های دامپروری و باغداری گفت: ازبکستان باید صادرات میوه و سبزیجات را تا 5 میلیارد دلار در سال افزایش دهد.

میرضیایف اضافه کرد: طی 9 ماه گذشته امسال میلادی صادرات میوه و سبزیجات تقریبا به یک میلیارد دلار رسیده است.

رئیس جمهور ازبکستان گفت: هم اکنون در این زمینه برای افزایش این شاخص با توجه به بهره برداری موثر از زمین های بکر و پرورش انواع مرغوب امکانات زیاد وجود دارد.

وی تاکید نمود: اما کارها هنوز در این زمینه در حد مطلوب انجام نمی گیرد. به طور مثال، در ناحیه های کیبرای و تاشکند سودآوری 912 هکتار باغ فقط در سطح 20 درصد و 164 هکتار تاکستان تنها در سطح 13 درصد واقع شده است.

میرضیایف یادآوری کرد: علاوه بر این در این ناحیه ها 19 واحد کارخانه در تبدیل فرآوردهای کشاورزی با ظرفیت کامل فعالیت نمی نمایند. در این ارتباط در تمام 55 ناحیه جمهوری که برای پرورش میوه و سبزیجات اختصاص یافته از سیستم های جدید استفاده نمی گردد.

رئیس جمهور ازبکستان ادامه داد: علاوه بر این، در هر ناحیه که در زمینه باغداری فعالیت می نماید مراکز آموزشی برای آموزش متخصصان زراعتی افتتاح خواهد شد.

میرضیایف در خاتمه این نشست به وزارتخانه های دارایی و کشاورزی دستور داد که پیشنهادات مشخص برای به کار بردن سیستم جدید و تامین اقتصادی موسسات تعاونی ارائه دهند.

در سال گذشته میلادی حجم صادرات میوه و سبزیجات این کشور از سطح یک میلیون و 200 هزار تن فراتر رفته و به 874 میلیون و 500 هزار دلار رسیده است.

از جمله بیش از 670 تن سبزیجات به ارزش 307 میلیون و 600 هزار دلار و 307 هزار و 600 تن میوه جات به ارزش 357 میلیون و 700 هزار دلار صادر شده است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 226

به "خیز ازبکستان برای صادرات 5 میلیارد دلاری میوه و سبزیجات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز ازبکستان برای صادرات 5 میلیارد دلاری میوه و سبزیجات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید