خشم ترامپ از تظاهرات گسترده در مقابل سفارت آمریکا در عراق

به گزارش مجله جهانگیر، رئیس جمهور آمریکا به تظاهرات گسترده مردم عراق در مقابل سفارت این کشور در بغداد واکنش نشان داد.

خشم ترامپ از تظاهرات گسترده در مقابل سفارت آمریکا در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تظاهرات گسترده مردم عراق در روز سه شنبه در مثابل سافتر این کشور در بغداد در حساب توئیتری خود نوشت: ایران پیمانکار آمریکایی در عراق را کشت و چندین نفر را مجروح کرد. ما قویا پاسخ دادیم و همواره خواهیم داد. اکنون ایران یک حمله به سفارت واشنگتن در عراق را هماهنگ نموده است. آنها کاملا مسئول آن هستند. علاوه بر آن، ما انتظار داریم عراق از نیروی نظامی خود برای محافظت از سفارتمان در بغداد استفاده کند و همینطور هم به آنها گفته شده است.

هزاران عراقی صبح امروز پیکرهای شهدای الحشد الشعبی که در حمله تجاوزکارانه ارتش آمریکا به مواضع حشد الشعبی در الانبار به شهادت رسیده بودند را تشییع و مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و اعتراض کردند.

به گزارش شبکه المیادین، مردم معترض ضمن اعلام برپایی تحصنِ باز برابر سفارت آمریکا خواستار بسته شدن آن و اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

ساعتی قبل رسانه ها از خروج شماری از کارمندان اصلی سفارت خبر داده و اعلام کردند که مقامات آمریکا حدود هشتاد کارمند را به اربیل در کردستان عراق منتقل نموده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 437

به "خشم ترامپ از تظاهرات گسترده در مقابل سفارت آمریکا در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم ترامپ از تظاهرات گسترده در مقابل سفارت آمریکا در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید