خبرنگاران 11 هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه صنعت ایلام جذب شد

به گزارش مجله جهانگیر، ایلام - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: 11 هزار و 650 میلیارد ریال در قالب اعتبار و تسهیلات طی 30 ماه گذشته در این استان برای توسعه بخش های مختلف صنعت و معدن جذب شده است.

خبرنگاران 11 هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه صنعت ایلام جذب شد

احمد کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: دولت دوازدهم در 2.5 سال گذشته تلاش وافری را برای بهره برداری و آغاز پروژه های مرتبط با بخش صنعت و معدن دنبال کرد که مهم ترین نتیجه آن جذب بیش از 11 هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات در حوزه صنعت استان بود.

وی اضافه نمود: همچنین طی مدت یاد شده 25 میلیون اعتبار ارزی در قالب دلار و 85.8 میلیون اعتبار ارزی نیز در قالب یورو وارد استان ایلام شده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: عملیات اجرایی کارخانه تولید نوشیدنی های رژیمی و آبمیوه و نوشابه (کوشاب غرب) با ظرفیت 120 میلیون لیتر در سال با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریال به اتمام رسید.

بی نیازی کشور از تولید سیم مفتول خودرو با راه اندازی کارخانه استیل کرد دره شهر

کرمی تاکید کرد: عملیات اجرایی کارخانه تولید سیم فولادی تایر خودرو (استیل کرد) با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال و اعتبار ارزی 24 میلیون یورو نیز به اتمام رسید و هم اکنون در حال تولید محصول است.

وی اضافه نمود: کارخانه استیل کرد شهرستان دره شهر اولین و بزرگ ترین واحد تولیدی در ایران است که سیم تولید شده از مفتول مورد نیاز لاستیک خودرو را با ظرفیت 10 هزار تن در سال تولید کرده و می تواند 100 درصد نیاز کشور را تامین کند و با بهره برداری کامل حدود 300 نفر در این واحد مشغول بکار می شوند.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: طی مدت یاد شده کارخانه تولید مقاطع فولادی H.S.S (فولاد گستر آتنا) با سرمایه گذاری 550 میلیارد ریال و اعتبار ارزی 25 میلیون دلار وارد فاز بهره برداری شد.

کرمی گفت: عملیات اجرایی واحد تولید پلی پروپیلن (پ . پ) نیز با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و 500 میلیارد ریال و اعتبار ارزی 61.8 میلیون یورو آغاز شده است.

فعال شدن 15 معدن راکد در استان ایلام

وی با اشاره به عزم دولت برای احیای واحدهای تولیدی راکد تاکید کرد: طی 30 ماه گذشته بیش از 50 واحد تولیدی به چرخه فعالیت بازگشتند و 15 معدن راکد نیز فعال شدند.

به گزارش خبرنگاران، از بدو پیروزی انقلاب تا سال 92 مقدار سرمایه گذاری های تحقق یافته حوزه صنعت استان ایلام هشت هزار میلیارد ریال بود ولی در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید تانیمه نخست سال گذشته این مقدار به 31 هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافته و با افتتاح واحدهای پایین دست پتروشیمی کل سرمایه گذاری صنعتی استان 180 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

در حوزه صنعت تا سال 57 هیچ واحد صنعتی در استان ایلام به بهره برداری نرسیده بود اما اکنون تعداد 534 واحد صنعتی در استان با اعتبار (31 هزار و 126 میلیارد ریال) و اشتغال زایی 9 هزار و 988 نفر در استان فعال است.

تعداد پروانه بهره برداری، گواهی کشف و تعداد پروانه اکتشاف بخش معدن در استان ایلام قبل از انقلاب صفر بود اما اکنون 142 فقره پروانه بهره برداری، 137 فقره گواهی کشف و تعداد پروانه اکتشاف 297 فقره صادر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 895

به "خبرنگاران 11 هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه صنعت ایلام جذب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 11 هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه صنعت ایلام جذب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید