خبرنگاران نگرانی مقامات بانک های مرکزی برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله جهانگیر، تهران- خبرنگاران- استیون منوچین وزیر خزانه داری امریکا روز یکشنبه گفت: بانک های مرکزی در حال بررسی گزینه های پاسخ به تاثیر اقتصادی ویروس کرونا هستند.

خبرنگاران نگرانی مقامات بانک های مرکزی برای مقابله با کرونا

به گزارش رویترز، وزیر خزانه داری آمریکا در جمع خبرنگاران در نشست گروه 20 گفت: بانک های مرکزی در صورت لزوم گزینه هایی را برای پاسخگویی به شیوع سریع ویروس کرونا بررسی می کنند.

منوچین بعد از دیدار با وزرای مالی کشورهای گروه 20 گفت: خیلی زود است که درباره تأثیر طولانی مدت شیوع ویروس مرگبار کرونا سخن بگوییم، اما طی سه تا چهار هفته آینده تعیین خواهد شد.

وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه اضافه نمود: من نمی خواهم در مورد سیاست های پولی اظهار نظر کنم، اما بدیهی است که بانک های مرکزی گزینه های مختلفی را در دست بررسی دارند، زیرا شیوع ویروس کرونا تأثیراتی بر اقتصاد خواهد داشت.

وزیران مالی و بانک های مرکزی گروه 20 در دو روز گذشته در ریاض پایتخت عربستان گردهم آمدند تا برای بررسی چالش های مالی جهانی مهم، تمرکز بر آینده رشد مالی و مقررات جدید شبکه های دیجیتالی مالیاتی جهان به بحث و گفت و گو بپردازند.

تمرکز این نشست بر چشم انداز رشد مالی و تنظیم قوانین جدیدی برای اعمال مالیات بر شرکت های دیجیتالی جهانی است.

سران گروه 20 در ریاض همچنین تاثیر بالقوه شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی را مورد بررسی قرار می دهند. این نشست در اوج هشدارها در مورد شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 589

به "خبرنگاران نگرانی مقامات بانک های مرکزی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگرانی مقامات بانک های مرکزی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید