خبرنگاران نجات پنج کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه لرستان

به گزارش مجله جهانگیر، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: پنج کوهنورد گم شده در ارتفاعات اشترانکوه دورود نجات یافتند.

خبرنگاران نجات پنج کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه لرستان

به گزارش روز آدینه خبرنگاران از روابط عمومی جمعیت هلال احمر لرستان صارم رضایی اضافه نمود: عصر پنجشنبه پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی بر مفقود شدن پنج نفر کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه، یک تیم امدادی مجهز به امکانات امداد و نجات کوهستان با همکاری جمعیت هلال احمر و هیات کوهنوردی دورود تشکیل شد.

وی گفت: این تیم امدادی با آنالیز شرایط جوی به منطقه مورد نظر حرکت کرد و پس از پنج ساعت جستجو پیروز به یافتن کوهنوردان شد.

رضایی گفت: تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دورود در شرایط جوی نامساعد و با اجرای تکنیک های جستجو و نجات کوهستان رد افراد گم شده را پیدا و آنها را از جهت ارتفاعات مشرف به روستای درب آستانه به پایین دست راهنمایی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به سلامت جسمانی پنج کوهنورد یافته شده گفت: مردم از صعودهای زمستانه به مناطق کوهستانی بدون هماهنگی با هیات کوهنوردی استان پرهیز نمایند و تاحد امکان مجهز به تجهیزات مناسب کوهستان باشند.

وی ادامه داد: همچنین مردم می توانند در صورت بروز هر گونه حوادث احتمالی به صورت 24ساعته با تلفن مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر لرستان تماس بگیرند.

اشترانکوه مشهور به آلپ ایران، بلندترین نقطه لرستان، رشته کوهی در شرق این استان، واقع در جنوب شرقی دورود تا شمال غربی الیگودرزو یکی از بلندترین رشته کوه های زاگرس است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1155

به "خبرنگاران نجات پنج کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نجات پنج کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید